| کد خبر: 34553 |

پرچم بخش خصوصی در فرودگاه لارستان بالا است

تین نیوز |تاسیس هنرستان هوانوردی نیز با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تین نیوز از  روابط عمومی  شرکت فرودگاه‌های کشور عنایت انصاری فرد مدیرکل فرودگاه لارستان با اشاره به اینکه این فرودگاه طی 9 ماه اخیر توانسته اقدامات مفیدی را در بخش‌های مختلف داشته باشد، گفت: این فرودگاه در روند استانداردسازی فرودگاه اقدامات مطلوبی را انجام داده بطوریکه در سال جاری موفق به کسب گواهینامه استاندارد فرودگاهی شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به پیگیری‌های جدی که از سوی نمایندگان و استاندار لارستان صورت گرفت، موفق شدیم با کسب مجوز از سوی سازمان حج و زیارت، پروازهای حج را در این فرودگاه راه‌اندازی کنیم.
انصاری‌فرد اعلام کرد: همزمان با آغاز هفته حمل و نقل که 26 آذر ماه است، فرودگاه لارستان نیز پروازهای حج عمره خود را شروع خواهد کرد.

انصاری‌‌فرد بیان داشت: امروز اولین پرواز این فرودگاه به سرزمین وحی با هواپیمایی ایرباس 300-600 ساعت 15:30 به مقصد جده انجام می‌شود.

مدیر‌کل فرودگاه لارستان گفت: پرواز حج زائران در قالب 14 کاروان شهرستان‌های جنوب استان فارس همچون لامرد، مهر، خونج، جهرم، مرودشت، داراب، زرین دشت و مردم لار طی 7 پرواز که تعداد آنها 1680 نفر است را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: امسال سالن کارگو با مشارکت بخش خصوصی افتتاح شد به‌طوریکه صادرات کالا از طریق شرکت هواپیمایی ایرعربیا به کشورهای خلیج‌فارس از طریق این فرودگاه انجام می‌شود.

انصاری‌فرد با بیان اینکه بخش خصوصی در این فرودگاه نسبت به فرودگاه‌های دیگر حضوری پررنگ دارد، افزود: خوشبختانه با حضور بخش خصوصی آموزشگاه خلبانی فوق سبک را در فرودگاه لارستان راه‌اندازی کردیم و همچنین تاسیس هنرستان هوانوردی نیز با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه به راه‌اندازی ایرتاکسی اشاره کرد و افزود: با همکاری بخش خصوصی درصدد هستیم با خرید سه فروند هواپیمای ایرتاکسی 20 نفره، اقدام به جابجایی مسافر نماییم.

وی عنوان کرد: در صورت راه‌اندازی ایرتاکسی می‌توانیم به مسیرهایی چون کیش، قشم، مشهد و شیراز نشست و برخاست داشته باشیم.

وی ادامه داد: به منظور توسعه اپرون فرودگاه نیز اقداماتی در حال اجراست که با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان توسعه می‌یابد.

مدیرکل فرودگاه لارستان افزود: با تلاش شبانه‌روزی این پروژه تا 8 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
انصاری‌فرد بیان داشت: بحث تکمیل ترمینال از دیگر برنامه‌های فرودگاه است که پیمانکار آن انتخاب شده و با هزینه‌یی بالغ بر 6 میلیارد و 400 میلیون تومان در حال اجراست.

وی ادامه داد: برای تکمیل سالن ترمینال نیز 3 میلیارد تومان باید هزینه شود که پیش‌بینی می‌شود تا نیمه اول سال آینده ترمینال به بهره‌برداری کامل برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.