| کد خبر: 34542 |

سنندج فاقد خودروی ون ویژه معلولان است

تین نیوز | مشاور شهردار سنندج در امور مناسب سازی محیط شهری عنوان کرد: متاسفانه هنوز سنندج به عنوان مرکز استان فاقد خودروی ون مناسب سازی شده ویژه معلولان است.
 
سینا کریمی ظهرچهارشنبه در جلسه مناسب سازی اماکن و معابر شهرستان سنندج که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، گفت: اگرچه معلولیت محدویت است ولی ناتوانی نیست.
 
وی عنوان کرد: در اینگونه جلسات پلیس راهنمایی و رانندگی و صداوسیما که نهادهایی تاثیرگذار در امر فرهنگ سازی و  مناسب سازی هستند، متاسفانه حضور ندارند و جای آنها خالی است.
 
وی بیان کرد: تاکنون کارهایی ویژه معلولان و جانبازان در سطح شهر انجام شده است ولی می توان ادعا کرد که 99 درصد آنها غیر استاندارد بوده است.
 
مشاور شهردار سنندج در امور مناسب سازی محیط شهری اظهارداشت: رمپ های فاقد استاندارد و با شیب نامناسب در ساختمان های ادارات و نهادهای مختلف ایجاد شده است که معلولان به سختی در آن تردد می کنند.
 
کریمی خواستار تهیه خودروی حمل و نقل عمومی مناسب سازی شده در سنندج شد و گفت: درحال حاضر حدود 40 نفر معلول  در مناطق حاشیه شهر سنندج داریم که به دلیل نبود خودروی مناسب حتی قادر به مراجعه مستمر به شهر برای کاردرمانی نیستند.
 
وی ادامه داد: سه سال است پیگیر تهیه ی چنین خودرویی برای شهر سنندج هستم که متاسفانه تاکنون پاسخی دریافت نکرده ام.
 
وی با بیان اینکه 2 خودروی ون مناسب سازی شده برای سطح شهر سنندج مورد نیاز است، بیان کرد: هر خودروی ون مناسب سازی شده ای می تواند 6 نفر ویلچری را جابه جا کند.
 
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سنندج هم در این جلسه گفت: در آینده ای نزدیکی مکانی در خور شان معلولان به نام آنها نامگذاری می شود.
 
وفا اصلانی بیان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات موجود در سطح خیابان و معابر ایجاد حفاری هایی است که توسط دستگاه های خدمات رسان به صورت خودسرانه انجام می شود.
 
وی اظهارداشت: شهرداری سنندج در حد توان خود کارکرده است ولی انجام اقدامات بیشتر نیاز به همکاری و همراهی سایر ارگان ها و نهادها دارد.
 
سرانه درآمد شهرداری سنندج نسبت به جمعیت 87 هزار تومان است
 
شهردار منطقه سه سنندج هم در این جلسه با بیان اینکه سرانه درآمدی شهرداری نسبت به جمعیت شهر 87 هزار تومان است، گفت: براساس آمار رسمی میزان درآمد شهرداری های همدان و کرمانشاه به نسبت جمعیت آنها به ترتیب 670 هزار و 830 هزار تومان است.
 
بهزاد ریحانی فرد با اشاره به اینکه شهرداری سنندج  براساس توان مالی مردم از آنها عوارض دریافت می کند، عنوان کرد: نباید انتظار اقداماتی که در مرکز استان های همجوار توسط شهرداری ها صورت می گیرد از شهرداری سنندج هم داشت.
 
وی عنوان کرد: با توجه به تمامی مشکلات مالی در سال جاری 12 هزار مترمربع معابرسازی توسط شهرداری منطقه سه انجام شده است.
 
وی اعلام کرد: شهرداری سنندج 2 هزارو 362 نفر پرسنل دارد و ماهانه 5 میلیارد تومان حقوق به این افراد پرداخت می کند و هیچ اعتبار دولتی هم به شهرداری ها پرداخت نمی شود.
 
شهردار منطقه سه سنندج با اشاره به اینکه نیروهای شهرداری سنندج سه برابرنیروهای سایر شهرها کار می کنند، اظهارداشت: در شهری هم چون اصفهان اگر مردم زباله های خود را خارج از وقت مقرر بیرون بگذارند حدود 35 هزار تومان جریمه می شوند که چنین اقدامی در سنندج تاکنون صورت نگرفته است.
 
ریحانی فرد عنوان کرد: نیروهای خدمات شهری در سنندج سه روز در هفته اقدام به نظافت سطح شهر می کنند و متاسفانه در راستای فرهنگ سازی برای حفظ نظافت شهر دستگاه های فرهنگی  کوتاهی کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.