| کد خبر: 34530 |

ساخت بزرگراه ۲۰۰ کیلومتری در خوزستان

تین نیوز |  مدیركل راه و شهرسازی خوزستان از ساخت بزرگراه 200 كیلومتری در شمال استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان خوزستان، نصرالله دهقانی، در خصوص ساخت بزرگراه اهواز به ایذه اظهار داشت: با ساخت باند دوم جاده اهواز به ایذه این بزرگراه 200 كیلومتری احداث می‌شود.

وی با بیان اینكه بزرگراه اهواز به ایذه در چند قطعه ساخته می‌شود، گفت: این مسیر حدود ۲۰۰ كیلومتر طول دارد، پیش‌بینی می‌شود كه در ۴ تا ۵ قطعه ساخته می‌شود و این بستگی به اعتبارات تخصیص یافته دارد.
مدیركل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه از ساخت نخستین قطعه از بزرگراه اهواز به ایذه خبر داد و عنوان كرد: قطعه بخش غیزانیه به سه راهی هفتگل مطالعاتش انجام شده و پیش بینی می‌شود این قطعه كه ۵۰ كیلومتر است تا پایان امسال به مناقصه گذاشته شود.

وی اعتبار ساخت قطعه بخش غیزانیه به سه‌راهی هفتگل را یك‌صد میلیارد تومان اعلام كرد و گفت:مدت زمان ساخت بزرگراه بخش غیزانیه به سه‌راهی هفتگل سه ساله پیشنهاد شده است.

دهقانی ادامه داد: اگر اعتبارات لازم به موقع تخصیص داده شود در یك برنامه ۵ ساله همه قطعات بزرگراه اهواز به ایذه ساخته می‌شود ولی تجربه نشان داده همیشه برای تأمین اعتبار مشكل داریم، بهترین حالت این است كه كار ساخت قطعاتی كه تصویب می‌شود و به آن اعتبار اختصاص می‌یابد راه انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به مزایای ساخت بزرگراه اهواز به ایذه اظهار داشت: ساخت این بزرگراه هم سرعت و هم ایمنی رفت‌وآمد خودروها را بالا می‌برد و تصادفات رانندگی را به حداقل می‌رساند.

مدیركل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینكه یكی دیگر از مزیت‌های ساخت بزرگراه اهواز به ایذه صرفه‌جویی در وقت هموطنان است، تصریح كرد: با ساخت این بزرگراه راه طول مسیر تغییر نمی‌كند زیرا باند دوم در كنار جاده موجود ساخته خواهد شد.

وی توضیح داد: با احداث این بزرگراه در كاهش مصرف سوخت صرفه جویی شده و ضریب ایمنی محور نیز افزایش می یابد.

خوزستان با برخورداری از پنج هزار و 150 كیلومتر راه اصلی و فرعی و 11 هزار كیلومتر راه روستایی از نظر طول راه ها رتبه پنجم كشور را داراست. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.