| کد خبر: 34527 |

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری در استان البرز

تین نیوز | مراسم گرامیداشت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری با حضور  نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی، مدیران و کارکنان ادارات کل حمل ونقل و پایانه ها و راه و شهرسازی، همچنین مدیران انجمن های صنفی و شرکت های حمل و نقلی و دست اندرکاران حمل ونقل و راهداری  استان البرز برگزار شد.

 به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان البرز، عزیز اکبریان، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در اين مراسم ضمن  بیان اهمیت حمل ونقل برای توسعه استان و تجليل از خدمات رانندگان و راهداران، گفت:  استان البرز یکی از شاهراه های ارتباطی کشور است و راه های این استان از اهمیت بسزایی در کشور دارد. 

نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي در ادامه به اتصال اتوبان شهيد همت اشاره كرد و افزود: ادامه اتوبان همت تا شهرک جهان‌نما باید تا پایان سال بازگشایی و مسیر کمربندی جنوبی آن هرچه زودتر مشخص شود.دولت تمامي سعي و تلاش خود را براي اتمام قطعات 2 و 3 شهيد همت بكار گيرد.

عزیز اکبریان ، با اشاره به اینکه افرادی که در زمینه خدمات‌رسانی به شهر و شهروندان فعالیت می‌کنند کار بسیار دشواری انجام می‌دهند، اظهار داشت: اینکه در برخی  افراد در شرایط خاص به جای بودن در جوار خانواده در راه خدمت‌رسانی تلاش می‌کنند، نوعی ایثار است.

قاسم باقری، مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان البرز نیز،  در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری ، با اشاره به موقعیت استان البرز و حجم سنگین تردد از آن اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال از لحاظ حجم تردد، البرز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است. .در 8 ماهه امسال نیز بیش از 247 میلیون  تردد ثبت شده که نسبت به سال گذشته حدود 4 درصد افزایش تردد در استان داشته است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان البرز گفت: البرز در سه ماهه و 5 ماهه نخست سال 93 رتبه اول کاهش تلفات جاده‌ای را در کشور به خود اختصاص داده که افتخار بزرگی برای استان محسوب می‌شود که مرهون تلاش نیروهای خدمات‌رسان و امدادی استان است و در 8 ماهه اول امسال نیز استان البرز رتبه دوم کشوری در کاهش تلفات جاده‌ای کسب کرده است.

وی افزود: با توجه به حجم تردد و ساماندهی آن، رویکرد و اولویت اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان، توسعه ITS بوده و همچنین از یکسال گذشته تاکنون 2 همایش ایمنی موتورسواران در فردیس و اشتهارد برگزار و 800 فقره کلاه ایمنی و 2 هزار بسته برچسب شبرنگ برای موتورسیکلت‌ها توزیع شد .

وی با اشاره به اقدامات این اداره‌کل تصریح کرد:احداث و بهره برداری از 4 دستگاه پل عابر پیاده در آزادراه کرج- تهران و 2 دستگاه پل در قزلحصار و بازسازی چند مورد دیگر در نقاط مختلف کرج انجام شده و چند مورد نیز در دست احداث است.

باقری از ایمن‌سازی فیزیکی 10 مدرسه در حاشیه راه و اجرای برنامه‌های آموزشی در 20 مدرسه با 5 هزار دانش‌آموز خبر داد و گفت: تجهیز و بازسازی پاسگاه‌های پلیس‌راه استان نیز انجام شده و مجوز برای ساخت قرارگاه جدید پلیس‌راه اخذ شده تا مکانی درخور شأن استان احداث کنیم.

وی با اشاره فعالیت  شبانه روزی مرکز مدیریت راه های استان، به عنوان یکی از مجهزترین مراکز مدیریت راه های کشور، خاطر نشان کرد: علی‌رغم مشکلات مالی و اعتباری دولت اقدامات خوب و مناسبی در بخش‌های مختلف انجام شده و مردم نیز حماسه‌های پرشوری ایجاد کرده‌اند از جمله حماسه اربعین که ارتش 20 میلیونی به پشتوانه و امنیت ایران مسیر طولانی را پای پیاده تا کربلا طی می‌کنند که این امر وظیفه مارا سنگین‌تر می‌کند و  تلاش می‌کنیم حداکثر ناوگان‌ها را برای انتقال مسافران به مرزها بفرستیم تا سهم کوچکی در این حماسه بزرگ داشته باشیم.

باقرنيا مدير كل راه وشهرسازي استان البرز نیز  با تبريك آغاز هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداري گفت: در حال  حاضر25 اكيپ راهداري با تمامي تجهيزات راهداري  در محورهاي مواصلاتي استان مشغول خدمت رساني به هموطنان هستند و آمادگی لازم برای انجام راهداری زمستانی وجود دارد .

بر اساس این خبر در ادامه مراسم، محمد پور زارع نماینده مجمع تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای استان البرز گفت : نوسازی ناوگان به ویژه در بخش حمل و نقل کالا و توجه خاص به کیفیت آن باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده مجمع تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: علی‌رغم تلاش‌های شبانه‌روزی و بی وقفه مجموعه حمل‌ونقل اما برخی موارد سبب آزار این افراد می‌شود که از جمله مهمترین آن‌ها فرسودگی ناوگان، گرانی قطعات و دستمزد است.

وی با درخواست از مسئولان برای تلاش بیشتر در راستای رفع مشکلات این حوزه ، به تعدادی از معضلات اشاره و تصریح کرد: شغل رانندگان باید در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گیرد، سال گذشته با تعامل مسئولان حمل و نقل و تامین اجتماعی، جرایم دیرکرد بیمه رانندگان بخشیده شد که برخی بنا به دلایلی نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و درخواست می‌شود این امر مجددا اجرا شود.

بر اساس این گزارش اهدای لوح تقدیر و قدردانی از زحمات تعدادی راننده نمونه، شرکت های 
حمل و نقلی، راهداران نمونه، افرادی از پلیس راه ، امدادگران و تعدادی از کارمندان نمونه اداره کل از دیگر برنامه های این مراسم بود که به میزبانی مشترک اداره ک حمل ونقل و پایانه ها، راه وشهرسازی و  مجمع تشکل های صنفی بخش حمل ونقل جاده ای استان البرز برگزار شد.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.