| کد خبر: 34511 |

لایحه دولت برای دریافت عوارض در بزرگراه‌ها رای نمی‌آورد

تین نیوز | نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد دولت این لایحه را به منظور کسری بودجه و تامین درآمد در برنامه خود قرار داده و به مجلس ارائه کرده است.
 
علی علیلو با تاکید بر اینکه این لایحه در بازتاب خوبی نخواهد داشت، اظهار داشت: احساس نارضایتی در بین مردم در اثر این لایحه به وجود خواهد آمد و بازتاب خوبی برای دولت نخواهد داشت.
 
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا قرار است کسری‌های دولت را مردم و به خصوص کم درآمدها جبران کنند، افزود: متاسفانه اقشار کم درآمد و ضعیف تاوان موارد این چنینی را داده‌اند.
 
علیلو از دولت خواست تدبیر اساسی برای کسری بودجه بیاندیشد و با نظارت بر سیستم مالیاتی از فرارهای مالیاتی جلوگیری کند و افراد پر درآمد را مجاب به پرداخت مالیات کند.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس با تائید اینکه اکنون دولتمردان صرفا از هدر رفت یارانه‌ها با پرداخت نقدی به مردم سخن می‌گویند، اضافه کرد: مطمئنا همین یارانه 45 هزار تومانی می‌تواند روزی یک ماهه خانواده‌ای کم درآمد باشد اما همین مردم اگر ببینند دولت سایر بخش‌ها را نیز برای تامین بودجه‌ها رصد می‌کنند حتما خود برای نگرفتن یارانه پیش‌قدم خواهند شد.
 
وی در پایان درباره رای آوردن لایحه دریافت عوارض از خودروها در بزرگراه‌ها تصریح کرد: بعید می‌دانم این لایحه در مجلس رای بیاورد مگر اینکه دولت نمایندگان مردم را قانع کند که هدفی غیر از هدف یاد شده برای لایحه‌ای که ارائه کرده دارد.
 
دولت در تبصره جدید لایجه بودجه 94 دریافت حق دسترسی در بزرگراه‌ها را پیشنهاد کرده است که در صورت رای مثبت نمایندگان مجلس، علاوه بر آزادراه‌ها از بزرگراه‌های کشور هم عوارض دریافت می‌شود که البته این عوارض ممکن است در بزرگراه‌های مختلف یکسان نباشد و شرایط خاصی برای آن در نظرگرفته شود.
 
براین اساس بر پایه تعریف مرکز آمار ایران بزرگراه، راهی است حداقل با چهار خط که مسیر رفت و برگشت آن به طور فیزیکی از یکدیگر مجزا و تقاطع‌های آن می‌تواند به صورت هم‌سطح باشد که البته تاکنون قانون، اجازه ساخت بزرگراه‌ها را به بخش خصوصی نداده است و همیشه دولت سرمایه‌گذار ساخت این پروژه‌ها بوده به همین جهت مسئولان وزارت راه و شهرسازی معتقدند دریافت عوارض از بزرگراه‌ها می‌تواند به جذب سرمایه‌گذار کمک کند و این پروژه‌ها را رونق بیشتری ببخشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.