| کد خبر: 34474 |

میزان غلظت آلاینده ها در تهران فراتر از حد مجاز است

تین نیوز | معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در تهران، نسبت به روز گذشته با افزایش 10 عددی، فراتر از حد مجاز بوده و بر روی عدد 116 قرار گرفت.
 
'محمد رستگاری' افزود: شاخص کیفیت هوای تهران با افزایش میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون برای چندمین روز متوالی همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
 
وی اظهار کرد: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 صبح امروز، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.
 
وی افزود: میزان آلاینده های منواکسیدکربن ( از 38 به 31) نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاهش و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون از61 به 63 ( سالم ) نیز افزایش داشته است.
 
رستگاری افزود: بر همین اساس ایستگاه های فرمانداری شهرری (منطقه 20) با 160 و شهرداری منطقه 15 با 70 بیشترین و کمترین میزان آلودگی در سطح مناطق مختلف استان تهران در 24 ساعت گذشته را داشتند.
 
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.
 
شاخص آلودگی هوا( Pollutant Standards Index) یا (PSI) معیاری برای سنجش آلودگی هواست که براساس محاسبه متوسط میزان غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، شاخص کیفیت هوا در آن نقطه اعلام می شود.
 
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی آن به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک، 51 تا 100 سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس، 151 تا 200 ناسالم ، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 در شرایط خطرناک تعیین شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.