| کد خبر: 34462 |

◄ آغاز خوب هفته حمل‌ونقل برای راه‌آهن / حمایت مجلس از صنعت ریلی

تین نیوز | صحن علنی مجلس کلیات لایحه اختصاص سالانه یک میلیارد دلار از محل درآمد میعانات گازی به سیستم ریلی را تصویب کرد.

به گزارش تین نیوز، با توجه به اینکه در میان روش های مختلف حمل و نقل، حمل و نقل ریلی از مزایایی چون مصرف سوخت کمتر، سازگاری بهتر با محیط زیست، ایمنی بالاتر، قابلیت انتقال انبوه کالا و مسافر و راحتی سفر برخوردار است، دراقتصاد امروز، به حمل و نقل ریلی توجه خاصی صورت می گیرد و کشورهای در حال توسعه حمایت از این نوع حمل را در برنامه های خود داشته و دارند.

بر اساس براورد کارشناسان برای توسعه حمل ونقل ریلی کشور ما تا افق 1404 به27 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به گفته مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس، برای توسعه صنعت حمل و نقل راهی نداریم مگر آنکه بخش خصوصی وارد عرصه شده و سرمایه‌گذاری کنند.

لاهوتی ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی در لوایح تنظیم مقررات با دولت همکاری داشته‌ است که اختصاص درآمد سوخت هم به توسعه راه‌آهن یکی از ان موارد مناسب بود.

این نماینده مجلس در ادامه با اعلام اینکه مجلس در لایحه رفع موانع تولیدی تمام نگرانی‌ها را حذف کرده است، عنوان کرد: نمایندگان لایحه ای مبنی بر اختصاص سالانه یک میلیارد دلار از محل درآمد میعانات گازی به سیستم ریلی کشور در کمیسیون مربوطه به تصویب رساندن که کلیات آن هم در صحن علنی به تصویب رسیده است.

شایان ذکر است پیش از این عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی يادآور شده بود: اکنون 11 هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور وجود دارد که باید13 هزار کیلومتر به آن اضافه که 4 هزار کیلومتر آن دو خطه شود همچنين 4600 کیلومتر از خطوط ریلی باید پس از دو خطه شدن برقی شود که برای تحقق این برنامه ها سالانه به 16 میلیارد تومان به قیمت سال باید در صنعت ریلی سرمایه گذاری شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.