| کد خبر: 34449 |

قطعه نخست راه‌آهن خرم‌آباد –دورود با ۴ میلیارد اعتبار اجرایی می‌شود

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: قطعه نخست راه‌آهن خرم‌آباد -دورود به طول ۱۱۴ کیلومتر و ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرارگاه خاتم است که حدود ۱۱ کیلومتر آن تونل است.
 
شهرام ملکی شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، ضمن تبریک هفته حمل‌ونقل اظهار داشت: عوامل تأثیرگذار در کاهش تصادفات رادارند سه عامل انسان، وسیله نقلیه و جاده است.
 
وی با اشاره به بحث جاده‌ها در سطح استان، افزود: لرستان دارای یک‌میلیون و 700 هزار نفر جمعیت و بیش از دو هزار و 186 روستا است که وظیفه ما در بحث جاده‌های اصلی، روستایی و برون‌شهری ایجاد شرایط که زمینه کاهش تصادفات و نجات جان مردم را فراهم کنیم.
 
ملکی با اشاره به این‌که ارتقاء جاده‌ها در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ما قرار دارد، بیان کرد: برای بهره‌مندی از ارتباط بین مراکز استان و شهرستان‌ها اولویت وجود بزرگراه‌ها و محورهای چهار خطه راداریم که بعد از 30 سال انقلاب 271 کیلومتر جاده چهار خطه را در استان داریم که همان ابتدای سال 91 در حوزه راه و شهرسازی جهت ارتقاء جاده‌های چهار خطه برنامه‌ریزی شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: شرایط به وجود آمده و حدود 300 کیلومتر از جاده‌هایی که نیازمند ارتقاء بودند در دستور کار قراردادیم و اولویت با جاده‌های ارتباطی مراکز استان به شهرستان‌ها است که ازجمله این راه‌ها خرم‌آباد- کوهدشت، خرم‌آباد- بروجرد، خرم‌آباد-پلدختر که برای این منظور 224 کیلومتر از این مسیر در یک بازه سه‌ساله تعریف کردیم.
 
وی با اشاره به این‌که ما برمبنای نیاز شرایط را فراهم می‌کردیم نه برمبنای اعتبارات تصریح کرد: ما نه برمبنای اعتبارتی که تخصیص می‌دادند بلکه بر اساس نیاز کارها را تعریف می‌کردیم به عبارتی در سال 91-92-93 بااعتبار 70 میلیارد تومان، 300 میلیارد تومان کار را شروع کردیم و این در حالی است که اگر با در نظر گرفتن اعتبارات کار را شروع می‌کردیم حدود 50 کیلومتر از مسیر را می‌توانستیم اجرا کنیم.
 
ملکی بابیان این‌که محورهای مانده در دستور کار ما است خاطرنشان کرد: در محور خرم‌آباد – کوهدشت حدود 38 کیلومتر از مسیر و در محور خرم‌آباد – بروجرد 24 کیلومتر را به بهره‌برداری رساندیم و در مسیر خرم‌آباد تحت عنوان کمربندی جنوبی خرم‌آباد 25 کیلومتر را به بهره‌برداری رساندیم و امیدواریم در شش‌ماهه اول سال مابقی را به بهره‌برداری برسانیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به این‌که در محور خرم‌آباد – پلدختر 32 کیلومتر از مسیر را شروع کردیم گفت: تا به امروز 104 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و 124 کیلومتر دیگر را با حدود 70 درصد پیشرفت کاری در دستور کارداریم و در سال 94 حداکثر بهره‌برداری را از محورهای پلدختر، نورآباد و کوهدشت داشته باشیم.
 
وی بابیان این‌که اولویت بعدی ما ارتباط با دیگر شهرستان‌های هم‌مرز است عنوان کرد: در بحث شهرستان‌های هم‌مرز ارتباط بروجرد- اشترینان و سه‌راهی ثامن – نهاوند که نیمی از مسیر در دستور کار ما قرار دارد تا در سال 94 در یک برنامه به بهره‌برداری برسانیم.
 
ملکی بیان کرد: در محور ازنا- شاه زند 36 کیلومتر است که در قطعه اول 14 کیلومتران مشغول به کار هستیم و در مسیر الیگودرز- خمین در 16 کیلومتری آن مشغول به فعالیت هستیم که نزدیک به 4 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و امیدواریم در سال 94 کل حوزه استان در مسیر الیگودرز به بهره‌برداری برسد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: و در کنار این‌ها نقاط ضعف محورها مانند زیرگذرها و تقاطع‌های غیر هم‌سطح در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
وی بابیان این‌که اولویت دیگر ما جاده‌های روستایی است عنوان کرد: نزدیک به 600 هزار نفر جمعیت روستایی ما است که در دو هزار و 861 هزار روستا هستند که هزار 366 روستا بالای بیست خانوار است که دولت موظف به خدمات‌رسانی به آن‌ها است.
 
ملکی خاطرنشان کرد: کل طول راه‌های روستایی در کشور 129 هزار کیلومتر است که 101 هزار کیلومتر آن‌ها آسفالت است و در سطح کشور طول بهره‌مندی از راه‌های آسفالت کشور 78 درصد است و درحالی‌که در استان ما با چهار هزار و 40 کیلومتر راه اسفالت 79 درصد است که از میانگین کشوری نیز یک درصد بیشتر است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به میزان تلفات جاده‌ای گفت: در سال 90، 546 کشته در جاده‌های برون‌شهری داشتیم که با همکاری پلیس‌راه و پایانه‌ها و دیگر عوامل تأثیرگذار در این امر تا پایان سال 93 این میزان به 437 نفر برسد تا هشت درصد کاهش تلفات جاده‌ای را داشته باشیم و در سال 94 نیز با به‌کارگیری تمام امکانات و عوامل اجرایی و منابع مالی و همدلی این میزان را کاهش می‌دهیم.
 
وی افزود: باید برای امسال یک پروسه زمانی کوتاه‌مدت برای جاده‌ها وضعیت مطلوب به وجود آوریم وظیفه ذاتی راه و شهرسازی با همه ظرفیت و منابع شرایط بهره‌برداری از جاده‌ها را به وجود آورند.
 
ملکی بابیان این‌که ارتقاء آزادراه‌ها نیز وظایف راه و شهرسازی است بیان کرد: آزادراه‌های استان شامل 104 کیلومتر آزادراه خرم‌آباد - پل زال است و با پیگیری استاندار 135 کیلومتر آزادراه خرم‌آباد – اراک است که یک هزار و 150 میلیارد تومان در دستور کار قرارگاه خاتم قرارداد که 60 درصد آن را دولت و 40 درصد آن را قرارگاه خاتم به‌عنوان مشارکت در پروژه قبول می‌کند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در رابطه با راه‌آهن خرم‌آباد -دورود گفت: قطعه نخست راه‌آهن خرم‌آباد -دورود به طول 114 کیلومتر با 460 میلیون در دستور کار قرارگاه خاتم است که حدود 11 کیلومتران تونل است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.