| کد خبر: 34410 |

فروش امتیاز واردات خودروهای مناسب‌سازی شده توسط معلولان

تین نیوز | رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ضمن اشاره به فروش امتیاز واردات خودروهای مناسب‌سازی گمرکی توسط معلولان به افراد غیر، نسبت به عواقب حقوقی و قضایی اینکار هشدار داد.
 
محمودنژاد با اشاره به تصمیم دولت و تلاش‌های بسیاری که در خصوص واگذاری 4700 دستگاه خودروی مناسب سازی شده ویژه معلولان که با لحاظ کردن تسهیلات دولتی در حال تحویل است گفت: از میان 12 هزار معلولی که برای استفاده از تسهیلات دولتی واردات خودرو ثبت نام کرده بودند 4700 نفر به صورت قرعه کشی انتخاب شدند اما متاسفانه عده‌ای با سوء استفاده از وضعیت نه چندان مناسب اقتصادی این افراد، با بهای بسیار اندک 4 5 میلیون تومانی اقدام به خریداری امتیاز آنها کرده و خودرو را تحویل می‌گیرند که با این اقدام معلولان عملا از این امتیاز قانونی خود بی‌بهره می‌مانند.
 
وی با انتقاد از بازار دلالی ایجاد شده افزود: تفاوت قیمت هر دستگاه خودرو سهمیه‌ای معلولان با بازار آزاد 50 تا 60 میلیون تومان است که دلالان با پرداخت چهار تا پنج میلیون تومان امتیاز را خریداری و این سود را به جیب می‌زنند.
 
رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان از وزیر رفاه خواست برای اینکه طعم شیرین این خدمت دولتی از بین نرود، کمیته‌ای ویژه با سرپرستی رئیس سازمان بهزیستی و با همکاری نهادهای نظارتی و امنیتی برای پیگیری این موضوع تشکیل دهد.
 
محمودنژاد با بیان اینکه خودروهای مناسب‌سازی شده به صورت وکالتی به دلالان واگذار می‌شود چرا که سند اصلی و مالکیت به نام فرد معلولاست و قابلیت انتقال به فرد دیگری را ندارد تاکید کرد: لذا در صورت هرگونه اقدام مجرمانه با خودرو، فرد معلول به عنوان صاحب اصلی باید به دادگاه برود.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه واگذاری خودرو به افراد سالم تبعات قضایی دارد لذا معلولان از واگذاری امتیاز خود آنهم با قیمتی بسیار پایین جدا خودداری کنند، اظهار کرد: تا کنون 20 تا 30 معلول امتیاز خود را واگذار کرده‌اند و به نظر می‌رسد بهزیستی در این خصوص کوتاهی می‌کند.
 
محمودنژاد حجم موتور خودروهای وارداتی مناسب سازی شده را 2400 سی سی اعلام کرد و افزود: به عنوان مثال قیمت تمام شده خودرو سانتافه برای معلولان 142 میلیون تومان است حال آنکه در بازار آزاد 206 میلیون تومان به فروش می‌رسد و فرد دلال با پرداخت چهار تا پنج میلیون تومان امتیاز خرید خودرو را خریداری می‌کند.
 
رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان در پایان گفت: در حالی که این خودروها باید با پلاک ویژه معلولان در خیابان‌ها تردد کنند اما پس از واگذاری به افراد غیر، مالکان آنها را با پلاک معمولی استفاده می‌کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.