| کد خبر: 31453 |

تأکید استاندار گیلان بر توسعه روابط دریانوردی با آستاراخان

تین نیوز |  استاندار گیلان گفت: باید از فرصت روابط خوب سیاسی و اقتصادی ایران و روسیه برای توسعه روابط استان‏های گیلان و آستراخان بهره بگیریم.
 
حمدعلی نجفی در مراسم گشایش نمایشگاه توانمندی‏های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان اینکه این نمایشگاه پنجمین نمایشگاه از ایران در چند سال اخیر است، افزود: برپایی این نمایشگاه‏ها نشان دهنده روابط خوب دو کشور ایران و روسیه و استان‏های گیلان و آستراخان است.
 
استاندار گیلان ادامه داد: نگرش دولت تدبیر و امید توسعه روابط با جهان است و این اراده در خصوص کشورهای همسایه و ارتباطات استان‏های مرزی بیشتر است.
 
استاندار گیلان با اشاره به اینکه «این روابط می تواند منجر به افزایش مبادلات تجاری شود»، گفت: مبادلات گیلان و آستراخان باید بیشتر شود.
 
وی همچنین تقویت روابط دریانوردی و افزایش تسهیلات صدور ویزا را در گسترش روابط مؤثر دانست.
 
رییس هیأت دولت آستراخان هم در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی ایران نه فقط شریک اقتصادی و سیاسی روسیه بلکه دوست بزرگ ما است.
 
الکسی مارکوف خاطرنشان کرد: با میزبانی این نمایشگاه قصد داریم روابط دو کشور بیشتر افزایش یابد.
 
نمایشگاه توانمندی‏های جمهوری اسلامی ایران با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان روز گذشته با حضور استاندار گیلان، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت، جمعی از مدیران گیلان و آستراخان و تجار و صاحبان صنایع بخش خصوصی دو کشور در آستاراخان گشایش یافت.
 
نمایشگاه اختصاصی بازرگانی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران در روسیه بمدت سه روز با حضور 54 شرکت از کشورمان بویژه گیلان در زمینه‏های صنعت ساختمان، مواد غذایی بهداشتی و آرایشی و کشاورزی، صنایع دستی، فرش، خدمات فنی و مهندسی نفت و سرمایه‏گذاری برپاست.
 
سخنرانی در همایش تجار ایران و روسیه در آستراخان، بازدید از چند مرکز اقتصادی، نشست با هیأت دولت آستراخان و بازدید از دانشگاه دولتی از برنامه‏های سفر دو روزه استاندار گیلان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.