| کد خبر: 31450 |

خط ریلی «شاهرود» به مرز «اینچه برون» متصل می‌شود

تین نیوز | استاندار سمنان از اتصال خطوط ریلی شاهرود به مرز اینچه‌برون در استان گلستان خبر داد.
 محمد زند وکیلی در آیین تجلیل از 12 صادرکننده نمونه و برتر استان سمنان در بخش صادرات غیرنفتی که با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تجارت سازمان توسعه تجارت ایران جمعی از مسئولین و تولیدکنندگان و صادرکنندگان در اتاق بازرگانی استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: جهت رونق گرفتن صادرات و تولید به دنبال وصل نمودن خط راه‌آهن شاهرود به اینچه برون هستیم که اگر این اتفاق بیفتد در امر صادرات تسهیل خواهد شد
 
وی ضمن تأکید بر بر پیگیری‌های مناسب در عرصه اقتصادی استان سمنان از ترخیص اتومبیل در گمرک استان سمنان خبر داد و گفت: این مهم نیز ‌ظرفیت خوبی را برای خودروسازان فراهم کرده است.
 
استاندار سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان ظرفیت تولید خودروی با کیفیت داخلی را دارد تصریح کرد: باید تلاش کنیم استان سمنان قطب سوم خودروسازی در کشور شود.
 
وکیلی ظرفیت فرودگاه‌های شاهرود و سمنان را در عرصه ترابری مهم برشمرد و افزود: با احداث منطقه ویژه اقتصادی در گرمسار و برنامه‌ریزی برای این منطقه در شرق استان فرصت خوبی برای صادرکنندگان و بخش تولید است.
 
وی در اختیار قرار گرفتن و استفاده از واگن‌های راه‌آهن را برای صادرات کالای تولید شده از استان سمنان بسیار مهم و ضروری برشمرد.
 
استاندار سمنان بر ایجاد نمایشگاه‌های صادراتی و تولیدات استان سمنان در داخل و خارج این استان و کشورهای منطقه، شناسایی مزیت‌های نسبی و افزایش سهم صادرات با توجه به تولیدات خوب محصولات کشاورزی شناسایی بازارهای مختلف اطراف کشور، پیگیری برگزاری دوره‌های آموزشی برای صادرکنندگان به‌عنوان یک بحث علمی و جهانی و توجه به ذخایر قوی معدنی به‌عنوان یک ظرفیت و پتانسیل مهم برای استان سمنان تأکید کرد.
 
وکیلی با اشاره به لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: ما باید بخش خصوصی را باور کنیم اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی و اقتصاد پایدار داشته باشیم باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم مانند بخش دولتی.
 
وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی در کشور تحقق یابد و موفق شود باید مسائل و مشکلات بخش خصوصی حل شود.
 
استاندار سمنان با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای گفت: مردم ایران نگران نتیجه مذاکرات نیستند ملت بزرگ ایران منابع و امکانات بسیار قوی و بزرگی دارد که می‌تواند با به‌کارگیری آن چرخه اقتصاد کشور را به گردش درآورد.
 
وکیلی خطاب به صادرکنندگان استان سمنان با بیاناینکه مسئولان و مدیران دولتی باید بنشینند و شما صادرکنندگان مسائل و مشکلات را بازگو کنید گفت: این جلسات نباید تشریفاتی، بلکه باید برای حل مشکل تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشد.
 
وی گفت: اگر ما بتوانیم ازلحاظ اقتصاد مقاومتی و اقتصاد پایدار خود را قوی کنیم؛ دیگر تحریم‌ها علیه کشور ما نمی‌تواند تأثیرگذار باشد و در این رابطه باید بستر را در استان سمنان مهیا کنیم تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای استمرار کارشان با مشکلی مواجه نباشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند وزارت راه 0 0

    شما که یک سایت تخصصی هستید چرا مطالب غیر فنی را تیتر میکنید؟

  • 0 0

    آرزو بر جوانان عیب نیست زیرا این خط را بزودی نخواهیم دید.