| کد خبر: 31426 |

۱۰۰۰ کیلومتر راه‌ روستایی در چهارمحال و بختیاری بهسازی می‌شود

تین نیوز | سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰۰ کیلومتر راه‌ روستایی در چهارمحال و بختیاری به‌دلیل تخریب روکش آسفالت ، نیازمند بهسازی است. 

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری ، قاسم قاسمی  اظهار داشت: 1000 کیلومتر راه روستایی در استان نیازمند بهسازی است.

وی افزود: 700 کیلومتر از راه‌های روستایی به‌ دلیل تخریب روکش آسفالت از بین رفته و 50 درصد آنها تخریب شده که نیازمند به‌سازی است و300 کیلومتر راه روستایی دیگر نیازمند زیرسازی است.
سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: این 1000 کیلومتر راه روستایی به 222 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا در ردیف راه‌های مناسب قرار گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه شاخص آسفالت راه‌های روستایی کشور 52 درصد است، گفت: این شاخص برای راه‌های روستایی استان بالاتر از نرم کشوری یعنی 61.5 درصد است.
وی افزود: شاخص آسفالت راه‌های روستاهایی بالای 20 خانوار استان 78 درصد بوده در حالی‌که شاخص کشوری آن 67 درصد بوده و این نشان از وضعیت مناسب آسفالت راه‌های روستایی استان دارد.

سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال اعتبار مناسبی برای بهسازی  راه‌های روستایی تخصیص یافته که  48 کیلومتر راه روستایی بهسازی  و آسفالت  شده و تا پایان سال نیز 70 کیلومتر دیگر در نوبتبهسازی و آسفالت قرار دارد.

قاسمی ادامه داد: شهرستان لردگان و کوهرنگ به دلیل پایین‌تر بودن شاخص آسفالت از 61.5 درصد در اولویت بهسازی قرار دارند.

وی افزود 77 درصد اعتبارات موردنیاز برای خرید قیر به‌منظور به‌سازی راه‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی و مابقی نیز از سوی راه و شهرسازی استان تأمین می‌شود.
سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 2 پروژه جاده‌سازی در شهرستان کیار و شهرک رهبری شهرستان کوهرنگ که در زمان سفر مقام معظم رهبری به این استان مطرح شدند نیز در حال تکمیل است.
قاسمی از ایمن‌سازی و حذف نقاط حادثه‌خیز و نصب علایم ایمنی در راه‌های روستایی استان در طول سال خبر داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.