| کد خبر: 29752 |

جاسک و بوشهر مناطق آزاد می شوند

تین نیوز |  طبق برنامه ریزی های انجام شده، قرار بر این است که ۵ نقطه با جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر در سواحل جنوبی کشورمان داشته باشیم که اروند، جاسک، بندرعباس، بوشهر و چابهار مناطقی هستند که دولت انتخاب کرده است.
 
اکبر ترکان با بیان اینکه سواحل جنوبی کشورمان برخلاف بسیاری از سواحل جهان مناطق آبادی نیستند، ‌ اظهار کرد: دکتر روحانی و مجموعه دولت به دنیال این هستند که سواحل جنوبی متکی به ظرفیت‌ها و تواناهایی اقتصادی خود توسعه پیدا کنند.
وی ادامه داد: ‌در دنیا ۷۰ درصد جمعیت در سواحل متمرکز شده‌اند این در حالی است که در ایران از ۲۰ شهر اول کشور که جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر دارند، هیچ کدامشان از شهرهای سواحل جنوبی کشورمان نیستند و این نشان دهنده یک مشکل در ساختار اقتصادی سواحل جنوبی است.
مشاور ارشد رییس جمهور از انتخاب ۵ نقطه از شهرهای جنوبی برای اجرای طرح‌های دولت در راستای توسعه و آبادانی این مناطق خبر داد و گفت: ‌ طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، ‌ قرار بر این است که ۵ نقطه با جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر در سواحل جنوبی کشورمان داشته باشیم که اروند، ‌جاسک، بندرعباس، بوشهر و چابهار مناطقی هستند که دولت انتخاب کرده است.
وی ادامه داد: ‌ از بین این ۵ منطقه اروند و چابهار از مناطق آزاد هستند که لایحه الحاق جاسک و بوشهر هم به مناطق آزاد کشورمان مجلس داده شده است که تاسیس منطقه آزاد جاسک در مراحل نهایی است و لایحه ان به مجلس تقدیم شده است و لایحه پیوستن بوشهر به مناطق آزاد هم به زودی به مجلس تقدیم می‌شود.
ترکان تاکید کرد: با تاسیس منطقه آزاد در این مناطق ظرفیت‌های اقتصادی ایجاد می‌شود که این ظرفیت‌های اقتصادی باید بتوانند امکان جمعیت پذیری داشته باشند چراکه جمعیت پذیری منطقه به ظرفیت‌های اقتصادی آن شهر بستگی دارد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.