| کد خبر: 29733 |

انتقال تکنولوژی و ارتقاء کیفیت محور اصلی مذاکره با خودروسازان خارجی قرار گیرد

تین نیوز | مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: خودروسازان ایرانی برای رقابت با تولیدات جهانی، راه درازی پیش‌ رو دارند.
 
اشکان گلپایگانی با بیان اینکه صنعت خودرو ایران هنوز با فرآیندهای نوین تولید جهانی فاصله دارد، افزود: همکاری با خودروسازان خوشنام جهان، راهکار تحقق اهداف کیفی در صنعت خودرو است.
 
وی اظهار داشت: سرفصل‌های جدید کیفیت در شرکت های بزرگ خودروساز دنیا طی سال های اخیر با تحولات عمده‌ای روبرو بوده و در صورتی که قرار است این شرکت‌ها برای سرمایه گذاری مشترک وارد بازار ایران شوند، صنعت خودرو کشور باید ورود دانش فنی روز دنیا را در دستور کار خود قرار دهد.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر موضوع کیفیت و تولید ناب به عنوان یکی از اولویت‌های صنعت خودرو کشور مطرح است و برای دستیابی به این هدف باید در مراحل مذاکره با طرف‌های خارجی، موضوع انتقال تکنولوژی و بومی سازی قطعات وارداتی با کیفیت بالا را دنبال کرد.
 
مدیر عامل شرکت بازرسی کیفیت ادامه داد: صنعت خودرو ایران تا جهانی شدن راه زیادی را پیش رو دارد و به همین دلیل مشارکت با خودروسازان بزرگ جهان و تولید محصولات روز دنیا، زمینه رقابت پذیری این صنعت را فراهم خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: خودروسازان ایران در سال های اخیر در زمینه ارتقاء کیفیت گام‌هایی برداشته‌اند و برخی خودروهای ساخت داخل با کیفیت خوبی در بازار عرضه می‌شوند، اما برای رقابت در کلاس جهانی هنوز راه زیادی در پیش رو دارند.
 
وی متذکر شد: خودروسازان و قطعه‌سازان بزرگ جهان با آگاهی کامل از ظرفیت های موجود در شرکت های ایرانی، در دومین دوره همایش بین المللی صنعت خودرو ایران شرکت خواهند کرد و بدون شک به منظور بهره‌مندی از این ظرفیت ها، امتیازهای ویژه‌ای را لحاظ می‌کنند.
 
گلپایگانی خاطرنشان کرد: انعقاد قراردادهای همکاری مشترک با خودروسازان و قطعه‌سازان بزرگ دنیا به طور حتم دستاوردهایی مانند بهبود فرآیندهای ارزیابی کیفی تولید خودروها را به همراه خواهد داشت و از این مسیر می‌توان زمینه دستیابی به تولید ناب خودرو منطبق با استانداردهای روز دنیا را فراهم کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.