| کد خبر: 29687 |

بلیت پرواز تهران - نجف نایاب شد / رشد ۲ برابری قیمت‌ در بازار سیاه

تین نیوز | در حالی به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم که بازار سیاه بلیت پرواز تهران-نجف باعث افزایش دو برابری قیمت این مسیر پروازی شده و فعالان این بخش افزایش سه برابری قیمت‌ها را محتمل می‌دانند.
 
گرچه ساماندهی بخش حمل‌ونقل هوایی کشور یکی از برنامه‌های اعلامی وزیر راه و شهرسازی پیش از اخذ رای اعتماد نمایندگان مجلس بود، اما وضعیت این بخش از اوایل شهریور ماه سال گذشته تاکنون تغییر چندانی نکرده است؛ نه تنها محیط کسب و کار در این حوزه بهبود مستمری نداشته بلکه تاخیرات خارج از حد معمول پرواز ایرلاین‌های داخلی، خدمات‌دهی نامناسب، افزایش قیمت‌ها و در نهایت پدید آمدن بازار سیاه بلیت هواپیما مصائبی بوده که در 15 ماه اخیر صنعت حمل‌ونقل هوایی به آن گرفتار شده است.
 
بلیت سیستمی وجود خارجی ندارد/فقط چارتری موجود است
بر اساس اظهارات متصدیان فروش آژانس‌های هواپیمایی از یکماه پیش شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به‌صورت چارتر به آژانس‌های هواپیمایی واگذار کرده‌اند و کسی نمی‌تواند با قیمت‌های مصوب یا به اصطلاح سیستمی بلیتی خریداری کند.
 
با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی قیمت بلیت هواپیمای تهران-نجف بیش از دو برابر افزایش یافته و موضوع جالب در خصوص بلیت مذکور تغییر قیمت‌ها به‌صورت ساعتی است. به عبارت دیگر قیمت بلیت مسیر مذکور به دلیل تقاضای بالا در هر ساعت از شبانه‌روز قیمت متفاوتی دارد و فعالان این بخش پیش‌بینی می‌کنند قیمت بلیت رفت و برگشت به نجف به دو میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد.
 
این در حالی است که قیمت سیستمی بلیت تهران-نجف شرکت‌های هواپیمایی داخلی بین 300 تا 400 هزار تومان است. در این آشفته بازار ارقام متفاوتی از یک میلیون و 250 هزار تومان تا یک میلیون و 600 هزار تومان از سوی آژانس‌ها برای نرخ بلیت رفت و برگشت پرواز تهران-نجف اعلام می‌شود، تفاوت قیمتی که کارکنان آژانس‌ها دلیل آنرا نوع هواپیما، شرکت هواپیمایی و روز پرواز اعلام می‌کنند.
 
مدیر فروش یک آژانس هواپیمایی در این‌باره گفت: نباید دنبال تهیه بلیت سیستمی پرواز تهران-نجف گشت، چون وجود خارجی ندارد و شرکت‌های هواپیمایی تمام پروازهای خود را در مناسبت‌ها چارتر می‌کنند.
 
وی با بیان این‌که بر فرض این‌که بلیت سیستمی هم وجود داشته باشد "جا" نمی‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ بلیت رفت و برگشت پرواز تهران-نجف حدود  یک میلیون و 200 هزار تومان است که بلیت شرکت‌های هواپیمایی ماهان و قشم از بقیه شرکت‌ها گرانتر است.
 
به گفته وی، نرخ بلیت پرواز تهران-نجف به صورت ساعتی در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود طی دو هفته آینده نرخ این پرواز به دو میلیون تومان نیز افزایش یابد.
 
تغییر روزانه نرخ پروازها
مدیر آژانس هواپیمایی در مرکز شهر نیز با بیان این‌که مردم نباید در این روزها دنبال خرید بلیت سیستمی باشند اظهار کرد: نرخ بلیت رفت و برگشت پرواز چارتری تهران-نجف از یک میلیون و 250 هزار تومان به بالاست و قیمت‌ها بر اساس تاریخ متغییر است.
 
وی با اشاره به این‌که قیمت پرواز تهران-نجف در اربعین حسینی بالاترین قیمت را دارد، تصریح کرد:‌ نرخ پرواز برخی ایرلاین‌های داخلی مانند ماهان ثابت نیست و هر روز یک قیمت دارد، در حال حاضر نرخ پرواز تهران-نجف این ایرلاین بین یک میلیون و 300 تا یک میلیون و 400 هزار تومان در نوسان است.
 
قرعه‌کشی بلیت پرواز تهران-نجف
متصدی فروش یکی از آژانس‌های مسافرتی حومه تهران نیز در این‌باره گفت: در حال حاضر نرخ بلیت رفت و برگشت 4 روزه پرواز تهران-نخف در قالب سفر با کاروان یک میلیون و 360 هزار تومان است که تاریخ انجام آن 7 تا 10 آذرماه است.
 
وی با بیان این‌که برای روزهای نزدیک به اربعین حسینی بلیت نداریم، بیان کرد: پس از ثبت‌نام اینترنتی پرواز تهران-نجف از طریق قرعه‌کشی بلیت این پرواز چند روز پیش در اختیار برندگان قرار گرفت و دیگر بلیتی برای این مسیر نداریم.
 
بخش حمل‌ونقل هوایی کشور علاوه بر مشکلات و مصائبی ماه‌های اخیر که گریبان مردم را گرفته با مسئله اختلاف‌نظرها در سطح مدیران نیز دست و پنجه نرم کرده است. نمونه بارز این اختلاف‌نظرها عمر کوتاه مدیرعاملی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در اوایل سال‌جاری است، اتفاقی که به سطحی بالاتر از این وزارتخانه نیز سرایت کرد و باعث شد تا اتاق "1405" حدود 2 ماه پیش تخلیه شود. این‌گونه به نظر می‌رسد مسئولان وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ مدون و مشخصی را برای بخش هوایی ندارند و در آینده باید منتظر اتفاقات ناخوشایند دیگری در این بخش بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.