| کد خبر: 29657 |

رشد۲۰درصدی عملیات تخلیه وبارگیری دربنادر استان خوزستان

تین نیوز | مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به رشد مثبت شاخص های عملیاتی در بنادر خوزستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تا پایان مهرماه سال جاری با 20 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بالغ بر 26 میلیون و 667هزار و277  تن بوده است که از این میزان، 9 میلیون و850هزار و 241 تن کالای نفتی و 16 میلیون 817 هزار و 36تن را کالای غیر نفتی تشکیل می‌دهد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان عبداللهی در ادامه افزود: غلات، مواد معدنی، شکر، آهن آلات، تولیدات شیمیایی وکالای کانتینری عمده  کالاهایی است که طی این مدت در بنادر خوزستان تخلیه و بارگیری گردیده است.

ایجاد زمینه های مناسب برای استفاده از پایانه های مسافری
 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به برخورداری این استان از پایانه‌های بزرگ و مجهز مسافری اظهار داشت: طی شش ماهه نخست  سال جاری افزون بر 28هزار نفر مسافر از طریق مرزهای دریایی استان جابجا شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 14 درصد رشد داشته است.

رشد تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری
وی همچنین به رشد قابل توجه  تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بنادر خوزستان اشاره کرده و افزود: تا پایان مهر ماه امسال بیش از 158هزار و 788 TEU کانتینر در بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شده است که  رشدی 54 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است، افزایش مطلوب خدمات لجستیکی در بنادر استان دلیل عمده این رشد می باشد.

 عبداللهی همچنین تعداد  کشتی های تجاری با ظرفیت بالای هزار تن  ورودی طی هفت ماهه اخیر به بندر امام خمینی(ره) را 1006 فروند اعلام نمود که رشدی 29 درصدی را در این زمینه  نشان می دهد.
لازم به ذکر  است که بنادر خوزستان متشکل از مجتمع بندری امام خمینی(ره) و بنادر خرمشهر و آبادان و چهار بندر کوچک سجافی، چویبده ،اروند کنار و شادگان در شمال غربی خلیج فارس می باشد که بیش از یک سوم حجم مبادلات بازرگانی کشور از طریق  این بنادر انجام می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.