| کد خبر: 29653 |

خط ریلی ایران - ترکمنستان - قزاقستان ۱۲ آذر افتتاح می شود

تین نیوز | عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی گفت: خط ریلی ایران - ترکمنستان - قزاقستان 12 آذر ماه امسال با حضور روسای جمهور سه کشور به بهره برداری می رسد.
 
«آنه محمد کوسه غراوی» افزود: برای عملیات اجرایی این پروژه بین المللی در داخل ایران تاکنون یکهزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 
وی اضافه کرد: در این خصوص برای رفع برخی نواقص 600 میلیارد ریال و احداث ایستگاه تغییر بوژی 2 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 
به گفته وی، احداث حداقل دو ایستگاه و سالن مسافربری در «قره تپه و اینچه برون»، اتصال ریل گرگان جدید به ریل گرگان قدیم در محل قره تپه، رفع مشکل شیب و رساندن آن از 12 در هزار به 7 در هزار، رفع شیب قوس 300 در محدوده دیوار گرگان و تامین آب در مسیر راه آهن از جمله این نواقص است.
 
مسوول افتتاح پروژه راه آهن شرق گلستان همچنین خاطرنشان کرد: رفع این نواقص پس از بهره برداری پروژه توسط شرکت توسعه زیرساخت های حمل و نقل انجام خواهد شد.
 
غراوی تاکید کرد: این پروژه اینک آماده افتتاح است و نواقص به تدریج رفع می شود و تاثیری در زمان بهره برداری آن ندارد.
 
طول خط راه آهن ایران - ترکمنستان - قزاقستان افزون بر 900 کیلومتر است و کارشناسان بخش حمل و نقل بین‎المللی معتقدند با راه‎اندازی این خط، افزون بر 600 کیلومتر از طول مسیر حمل و نقل بین‎المللی کشورهای مشترک المنافع تا خلیج فارس و اروپا کاسته می شود.
 
افزون بر 82 کیلومتر از این مسیر ریلی در خاک ایران، 700 کیلومتر در ترکمنستان و 120 کیلومتر باقیمانده در خاک قزاقستان واقع است و با راه اندازی خط راه آهن مذکور که راهگذر ریلی «شمال - جنوب» نیز نامیده می‎شود، زمان حمل و نقل و ترانزیت کالا از این مسیر ریلی، دو شبانه روز و هزینه‎های بخش حمل و نقل به صورت قابل ملاحظه کاهش می یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بچه مرشد 0 0

    دقت دقت گوش گوش. خبرو بخونین. پروژه ناقص افتتاح می شود! عجب افتخاری. خوب پارسال که همین پروژه ناقص افتتاح شده بود! مرشد جان بگو از پارسال تا امسال چه کار کرده که باز پروژه افتتاح می شه؟ لابد سال بعد هم افتتاح آن را بطور ناقص در بوق و کرنا می کنن و سال بعدش هم افتتاح کامل را اعلام می کنن. مرشد بگو یک پروژه را چند بار افتتاح می کنن؟ راستی مرشد چرا پروژه را ناقص افتتاح می کنن؟ مرشد جان اگه پروژه ناقص باشه خطری نداره؟ نکنه مثل خط جنوب هی قطار فرار کنه؟ خودشون میگن پروژه علائم نداره. مرشد بگو راه آهن بی علامت چی می شه؟

  • بزرگمهر 0 0

    پروژه با ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح می شود و برای تکمیل آن ۳۰۰ میلیارد تومان پول لازم هست. پس معلوم می شود که هنوز بیشتر کارها ساخته نشده یا شما پیدا کنید پرتقال فروش را.

  • 0 0

    پارسال وقت افتتاح رئیس پیمانکار و رئیس کارفرما گفتن که این پروژه را شش ماهه ساختیم. پارسال گفتن با ۱۳۰ میلیارد تومن اینو ساختیم. راست می گفتن؟ امسال چی خواهد گفت؟