| کد خبر: 29639 |

اتوبوس‌های فرسوده تبریز نوسازی و بازسازی می‌شود

تین نیوز | مدیرکل محیط زیست آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های اخیر شرکت واحد در خصوص نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده گفت: با تعویض سیستم سوخت، فیلتر و معاینه فنی اتوبوس‌ها می‌توان آلودگی هوا را کاهش می‌دهد.
 
حمید قاسمی صبح امروز در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با اشاره به افزایش همکاری‌های این دو ارگان اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی سالم می‌تواند در کاهش آلودگی هوای کلانشهرها سهم عمده‌ای داشته باشد از این رو در این نشست مشترک راه‌های تعویض و نوسازی ناوگان بررسی شد.
 
وی افزود : به منظور ترویج فرهنگ زیست محیطی و شناساندن اهمیت این موضوع به اقشار مختلف مردم قرار بر این شد که پیام‌های زیست محیطی بر روی بدنه اتوبوس‌های شهری درج شوند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت:در این جلسه قرار بر این شد با تشکیل کارگروه  مشترک از کارشناسان هر دو ارگان با تدوین موضوعات مورد نیازنسبت به اجرای برنامه های مشترک فرهنگی و آموزشی زیست محیطی گام‌های موثری برداریم.
 
وی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های اخیر شرکت واحد در خصوص نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده گفت: با تعویض سیستم سوخت، فیلتر و معاینه فنی اتوبوس‌ها می‌توان آلودگی هوا را کاهش می‌دهد.
 
قاسمی با اشاره به مصوبه جدید هیئت دولت مبنی برصدور دستور به دستگاه‌های ذیربط از جمله پالایشگاه که ظرف مدت معین در هر استان به کیفیت بنزین و گازوئیل  توجه بیشتری شود و از یورو 2 به یورو چهار افزایش دهند، اظهار کرد: در کلانشهر تبریز بنزین یورو 4  یک ماه زودتر از زمان مقرر در جایگاه ها توزیع شد که این عامل باعث بهبود یافتن کیفیت هوا نسبت به مصرف بنزین و گازوئیل قبلی بوده است .
 
وی با اشاره به کاهش قابل توجه آلودگی هوا با استفاده از گازوئیل یورو چهار گفت: خودروهایی که از گازوئیل یورو چهار به جای یورو دو استفاده می‌کنند، 50 درصد آلایندگی کمتری را خواهند داشت.
 
 شمس الله فیروزیان مدیرعامل شرکت واحد تبریز و حومه نیز در این نشست گفت: موضوع حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است و هزینه در جهت کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست یک سرمایه گذاری مطمئن برای آینده خود و فرزندانمان مان است.
 
وی افزود در سال جاری 116 دستگاه اتوبوس به صورت کامل بازسازی شده و در روزهای آتی وارد ناوگان خواهد گردید که جهت بازسازی این تعداد اتوبوس در حدود 15میلیارد تومان هزینه گردیده است.
 
فیروزیان ظرفیت و حجم قابل توجه جابه‌جایی مسافر در ناوگان اتوبوسرانی را یک فرصت طلایی در بحث آموزشهای شهروندی عنوان کرد و گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه آمادگی لازم برای همکاری در اجرای طرحهای ترویج فرهنگ زیست محیطی را دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.