| کد خبر: 29608 |

امارات؛ ۱۵ میلیون گردشگر در ۲۰۱۵ ۲۰ میلیون گردشگر در ۲۰۲۰

تین نیوز | امارات 6 سال پیش اعلام کرد که در سال 2015 بیش از 15 میلیون گردشگر جذب می‌کند. اکنون 2015 از راه رسید ودبی سخن از 20 میلیون گردشگر برای 2020 می‌گوید.
 
 طبق گزارش دفتر گردشگری و تجارت دبی نخست‌وزیر امارات و حاکم دبی سال 2012 اعلام کرد تا پایان سال 2020 بیش از 20 میلیون گردشگر جذب می‌کند. این هدف‎گیری براساس چشم‎انداز درآمدها وسهم گردشگری در اقتصاد امارات است که بالغ بر 300 میلیون درهم امارات برآورد شده است. این امر همچنین به معنی توان افزایش دو برابر گردشگران درمقایسه با ترافیک 10 میلیون نفری توریست‎ها درسال 2012 است. «قازان اریدی» دبیر اجرایی موسسه تورگردانی «آلفا تور»، گفته بود هرچند دبی به‌عنوان یک مقصد تجملی به‌خود می‌بالد، اما همچنان نیاز دارد تا به خواست و نیاز گروه‌های بزرگ‌تری نیز جوابگو باشد. 
او گفته بود که اگر شما قصد دارید تعداد زیادی گردشگر جذب کنید باید هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی نیز برای طبقه متوسط مردم که امکان پرداخت هزینه‌های کلان را ندارند، ایجاد کنید. امروزه با نگاهی به برنامه‌های جاری در دبی درمی‌یابیم که در 6 سال گذشته، استراتژی‌های دبی به جذب گردشگران کم درآمدتر و احداث هتل‌های ارزان و مانند آن، محدود نمانده است. احداث انواع موزه و پارک‌های موضوعی همانند پارک قرآن و مسجد تا ایجاد مراکز پرخرج و مخرب محیط‌زیست، همانند گردشگری گلف تا مراکز اسکی در اراضی گرم و سوزان این کشور و توسعه مراکز تجاری و فروشگاه‌هایی با نمایش محصولات و شعبه‌های متعددی از برندهای شاخص جهانی تا توسعه گردشگری دریایی در خلیج‌فارس وتقویت توریسم همایش‌ها و کنفرانس‌ها و ایجاد پارک ملی، دبی را در تحقق این هدف یاری کرده‌اند.
 
 دبی به دنبال تصاحب بازارهای نوظهور 
در همین راستا مقامات گردشگری امارات درسال جاری اعلام کردند تعداد گردشگران چینی که در هتل‌های دبی اقامت کرده‌اند، در نیمه سال 2014 افزایش چشمگیری داشته است. این خبر نیز نشان از آن دارد که دبی ضمن تنوع بخشیدن به صنعت گردشگری خود از شناسایی و تمرکز بر فرصت‌های جهانی و جذب بازارهای نوظهور غافل نبوده و کاملا موفق عمل کرده‌است. یکی از مهم‌ترین انگیزه‌ها در تمرکز ساخت و ساز در بخش زیرساخت‎ها، بی‌تردید سیاست ایجاد تنوع اقتصادی است زیرا دبی همانند برخی دیگر از کشورهای عربی منطقه مدت‌ها است که نگران اتکای صرف اقتصادی به درآمد نفت است که تصور می‌شود تا سال 2020 تمام شود.
اقدام استراتژیک دیگر در توسعه گردشگری دبی، سیاست‎های جاری در صدور ویزا است، به نحوی که درهای خود را به روی شهروندان تعدادی از کشورهای اروپایی و ثروتمندان مناطق دیگر کاملا باز کرده است. آخرین استراتژی اصلی دبی که برای جذب گردشگر مطرح شده، گردشگری خانواده است. با این چشم‌انداز است که امارات وقلب تجاری و گردشگری آن دبی، توانسته است به آسانی و با اطمینان، ازاعداد بزرگ سخن بگوید، گویی که با اعداد بازی می‌کند و برای سال 2015 عدد 15میلیون و سال 2020 عدد 20 میلیون گردشگر را هدف‌گیری می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.