| کد خبر: 29501 |

با مطالعه و تحلیل سرمایه‌گذاری کنید

وبلاگ تین نیوز | بخش مهمی از پروژه‌ها و طرح‌های توسعه می‌تواند از طریق ابزار متنوع موجود در بازار سرمایه، تامین مالی شود. همزمان شدن ارائه گزارش‌های 6 ماهه شرکت‌ها که نشان‌دهنده عملکرد مناسب و پوشش بودجه‌های پیش‌بینی‌شده است، حمایت‌های دولت از تولید و سیاست‌های خروج از رکود و فضای مثبت حاکم بر مذاکرات هسته‌ای عواملی است که وضعیت مناسب و چشم‌انداز روشنی را برای سرمایه‌گذاران ترسیم کرده است. 

بازار سرمایه به‌طور دائم با نوسانات همراه است و اخبار و تصمیمات سیاسی و اقتصادی این بازار را به سرعت تحت تاثیر قرار می‌دهد، زیرا کارشناسان اثرات تصمیمات کلان را تحلیل می‌کنند و بازار سرمایه پیشاپیش از آن تاثیر می‌پذیرد. به نظر می‌رسد مناسب باشد که وزارتخانه‌ها و ارگان‌های تاثیرگذار بر اقتصاد کلان، بورس را طرف مشورت خود قرار دهند. توصیه من به سرمایه‌گذاران این است که با مطالعه و تحلیل اقدام به سرمایه‌گذاری کنند. سرمایه‌گذاران باید با تحلیل سرمایه‌گذاری و افرادی که تجربه، دانش و وقت کافی ندارند از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک استفاده نمایند. 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های خاصی فعالیت دارند و افراد با مطالعه امیدنامه‌های آنها و آگاهی از عملکرد صندوق‌ها می‌توانند از این ابزار برای سرمایه‌گذاری کم‌ریسک‌تر بهره‌مند شوند. سوءاستفاده از اطلاعات نهانی جرم است و اگر بورس با این موارد مواجه شود گزارش آن را برای مقام ناظر ارسال می‌کند و تاکنون چند پرونده در این خصوص تشکیل شده است. شرکت‌های پالایشگاهی پذیرفته شده در بورس باید با شرکت ملی پالایش و پخش در مورد موضوعاتی مانند تعیین تکلیف کیفی‌سازی و سایر موارد به جمع‌بندی برسند و گزارش بودجه و عملکرد خود را ارائه کنند تا از ابهام خارج شده و نماد آنها قابلیت بازگشایی را داشته باشد. 

بورس تهران در بودجه خود، پذیرش 5 شرکت جدید و انتقال 5 شرکت از فرابورس به بورس را دیده که تاکنون یک شرکت عرضه اولیه و 2 شرکت منتقل شده‌اند. هفته آتی نیز شرکت سیدکو که یک هلدینگ سیمانی است عرضه اولیه می‌شود و امیدواریم تا پایان سال، بودجه اعلامی را پوشش دهیم. بهبود فضای کسب و کار از دید سرمایه‌گذار داخلی و خارجی شاخص مهمی است و ارتقای رتبه آن در جذب سرمایه‌های خارجی موثر است. در سیاستگذاری‌های کلان و تدوین قوانین باید دید بلندمدت و باثباتی داشت و آن را مناسب با وضعیت روز در نظر گرفت زیرا توجه به این مولفه‌ها رقابت‌پذیری ما با رقبای خارجی را تقویت می‌کند و جذب سرمایه‌های خارجی را افزایش می‌دهد.
* مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.