| کد خبر: 28898 |

خطوط ریلی جوابگوی نیاز کشور نیست / ضرورت حضور شرکت های بیمه ای در صنعت راهسازی

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در بخش های مختلف حوزه حمل و نقل با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر راههای موجود در کشور اعم از خطوط ریلی ، آزادراه وبزرگراه متناسب با نیاز کشور نیست و انتظار می رود دولت تمامی تلاش خود را در جهت گسترش این راهها به کار بندد.
 
علیرضا خسروی  افزود: در حال حاضر حدود 150 هزار کیلومتر  انواع راه در کشور داریم که ازاین مقدار 2 هزار کیلومتر آن آزادراه است که این میزان به هیچ عنوان زیبنده کشور نیست.
 
نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت هایی که می تواند برای ساخت و توسعه راهها به دولت کمک کند بهره بگیریم، ادامه داد: برای گسترش، نگه داری و اصلاح راههای کشور باید از همه ظرفیت ها از جمله بیمه ها استفاده شود.  چرا که بیمه ها می توانند نقش مهمی در این مسئله داشته باشند.
 
وی ادامه داد:هم اکنون عمده فعالیت شرکت های بیمه ای در بخش پرداخت بیمه شخص ثالث  است. در صورتی که اگر بیمه ها به حوزه سرمایه گذاری راهها که در دراز مدت کاهش تلفات را به دنبال دارد ورود پیدا کنند، قطعا نتایج بهتری حاصل خواهد شد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تجهیز وارتقای ظرفیت زیرساخت ها نظیر دو خطه کردن و برقی نمودن که یکی از مهمترین نیازهای صنعت حمل ونقل ریلی است، خاطرنشان کرد:  تعمیر خطوط ریلی  نیز مسئله مهمی است که دولت باید برنامه های خود را دراین بخش تسریع بخشد. چرا که در سال های اخیر شاهد بوده ایم حوادث متعددی به دلیل کهنه بودن خطوط ریلی به وقوع پیوسته است .
 
وی با اشاره به جدیدترین  تصمیم دولت مبنی بر اختصاص 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی راه ها و زیر ساخت های خسارت دیده ، گفت: به طور کلی اصلاح و نگه داری راههای مختلف کشور از ساخت آنها به مراتب مشکل تر و البته مهم تر است . چرا که عدم توجه به این مسئله تبعات مالی و وجانی بسیاری به دنبال دارد. به طورکلی اختصاص اعتبارات در جهت  اصلاح و بازسازی ها اقدامی مفید و ارزشمند است و مسئولان  باید تمام توان خود را در بخش به کار بندد.
 
گسترش خطوط ریلی در اولویت قرار گیرد 
نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گسترش حمل و نقل ریلی به دلیل مزایای بالا در قیاس با حمل و نقل جاده ای باید در اولویت قرار گیرد، گفت:  حمل و نقل ریلی بر خلاف حمل و نقل جاده ای و تردد از طریق آزاد راه ها و بزرگراهها  حوادث و تلفات جانی بسیار اندکی دارد. همچنین کاهش چشمگیر مصرف سوخت ، آلودگی هوا، ترافیک و.... از دیگر مزیت های استفاده از خطوط ریلی است . همین مسئله  باعث شده است تا ساخت ، گسترش و تعمیر خطوط ریلی در قیاس با جاده سازی بسیار مهم تر باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.