| کد خبر: 28889 |

عملیات خط دوم راه آهن تهران - میانه آغاز می‌شود

تین نیوز | مدیرکل راه‌آهن شمالغرب با اشاره به اهمیت راه‌آهن شمالغرب و قرارگیری آن در مسیر ترانزیتی گفت: عملیات خط دوم راه آهن تهران- میانه آغاز می‌شود.

محمدرضا قربانی در جمع خبرنگاران با اشاره به قرارگیری راه‌آهن شمالغرب در منطقه‌ای ترانزیتی و حجم مسافر و بار جابجا شده در این منطقه اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده خطوط فعلی راه‌آهن در آینده جوابگوی نیازهای این منطقه نیست.
 
وی با بیان ضرورت ایجاد خط دوم در محور راه‌آهن تهران - میانه تصریح کرد: پروژه احداث خط دوم در این مسیر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت که پس از اخذ مجوزهای لازم و تأمین بودجه، تهیه نقشه‌های منطقه و تأمین بودجه اجرای پروژه به مناقصه گذاشته شد.
 
مدیرکل راه‌آهن شمالغرب با توجه به اینکه طول این خطوط ریلی منطقه مسیعی را تحت پوشش قرار می‌دهد، ابراز کرد: برای تسریع در اجرای پروژه، این طرح از لحاظ منطقه جغرافیایی به دو بخش تقسیم شده است.
 
وی اعلام کرد: اجرای محور راه‌آهن تهران- قزوین به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و محور قزوین - میانه به معاونت توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور و وزارت راه و شهرسازی تحویل داده شده است.
 
قربانی از اتمام مراحل برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار برای اجرای طرح خطوط ریلی تهران - قزوین خبر داد و گفت: محور قزوین- میانه نیز در مرحله انجام مناقصه است.
 
وی طول محور کرج- قزوین را 103 کیلومتر و طول محور قزوین - میانه را 295 کیلومتر عنوان کرد.
 
مدیرکل راه‌آهن شمالغرب آغاز عملیات احداث خط دوم راه‌آهن تهران - میانه را از برکات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان برشمرد و افزود: اهمیت دوخطه کردن خطوط ریلی در این مسیر، تحقق این طرح را در اولویت برنامه‌های راه و شهرسازی قرار داد.
 
وی خاطر نشان کرد: راه‌آهن شمالغرب با دارا بودن 601 کیلومتر خط اصلی و 135 کیلومتر خط فرعی، یکی از محورهای مهم مواصلاتی ریلی کشور بوده و حوزه استحفاظی آن در 6 استان قرار گرفته است.
 
قربانی در مورد پروژه‌های در دست اجرای راه‌آهن در منطقه شمالغرب به ایجاد خط دوم راه‌آهن میانه- تبریز، راه‌آهن اردبیل- بستان‌آباد و نیز راه‌آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا اشاره کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.