| کد خبر: 28871 |

بزرگترین صادرکنندگان کالا به ایران کدامند؟

تین نیوز | واردات ایران از کشورهای مختلفی صورت می‌گیرد اما برخی از این کشورها سهم بیشتری از صادرات کالا به ایران را در اختیار دارند.
 
در هفت ماهه سال جاری بیشترین کالاهای وارداتی ایران از امارات متحده عربی به کشور وارد شده‌اند که بر اساس آمار اعلام شده از سوی گمرک ایران در این مدت پنج میلیون و 105 هزار تن کالا از این کشور به ایران وارد شده است.
 
بر اساس این گزارش ارزش این مقدار کالای وارداتی در این مدت به حدود هفت میلیارد و 375 میلیون دلار یا 190 هزار و 153 میلیارد ریال می‌رسد که به این ترتیب سهم امارات از کالاهای وارداتی ایران از لحاظ وزنی 22 درصد و از لحاظ ارزش 24 درصد از کل کالاهای وارداتی کشور است.
 
در حالی که امارات در مدت مشابه سال گذشته نیز رتبه اول را در بین صادرکنندگان کالا به ایران در اختیار داشته، واردات کالا از این کشور نسبت به سال گذشته بیش از 47 درصد افزایش یافته است.
 
همچنین در این مدت پس از امارات، چین بیشترین سهم را در کالاهای وارداتی ایران با صادرات سه میلیون و 32 هزار تن کالا به ارزش شش میلیارد و 979 میلیون دلار به کشورمان به خود اختصاص داده است و به این ترتیب چین نیز به لحاظ ارزش بیش از 23 درصد از کل وادرات ایران را به خود اختصاص داده است.همچنین در این مدت واردات از چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش یافته است.
 
ایران همچنین 779 هزار تن کالا در هفت ماهه سال جاری از جمهوری کره وارد کرده است که ارزش این معاملات به حدود دو میلیارد و 363 میلیون دلار می‌رسد و بر همین اساس جمهوری کره نیز 7.81 درصد از کل واردات ایران را به خود اختصاص داده است.
 
واردات از این کشور نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.
 
به این ترتیب امارات، چین و کره سه کشور مهمی هستند که عمده واردات ایران از آن‌ها انجام می‌شود و پس از این سه کشور هند، ترکیه، آلمان، سوییس، ایتالیا و هلند بیشترین سهم را از کالاهای وارداتی ایران در اختیار دارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.