| کد خبر: 28853 |

ابتکار: دولت تمام توانش را برای حل معضلات زیست محیطی به کار گرفته است

تین نیوز | معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت یازدهم تمام توان خود را برای حل معضلات زیست محیطی به کار گرفته و در این زمینه هیچ محدودیتی برای مشارکت بخش خصوصی نیست.
 
'معصومه ابتکار' این سخنان را روز دوشنبه در نشست با تشکل های مردمی، دانشگاهیان و مدیران صنایع و اعضای اتاق فکر محیط زیست خراسان شمالی در تالار 'حافظ ' بجنورد بیان کرد.
 
او گفت: در مدت یکسال اخیر جهت گیری دولت را در کنار تدوین راهکار برای برون رفت از رکود اقتصادی، در مسایل و معضلات محیط زیست شاهد هستیم به طوری که امروز برای رفع برخی از مسایل زیست محیطی در کشور اقدامات مثبت صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به این که نگاه ویژه دولت یازدهم برای رفع مسائل و معضلات محیط زیست وجود دارد، گفت: این نوع نگاه زمینه را برای مشارکت بیشتر در حوزه زیست محیطی فراهم کرده است.
 
وی به برنامه های حمایتی سازمان حفاظت محیط زیست در مشارکت گرفتن از بخش غیردولتی اشاره کرد و گفت: این سازمان در سیاست گذاری و برنامه ریزی خود از ظرفیت تشکل های مردمی و همفکری اقشار صاحب نظر از جمله دانشگاهیانی که اطلاع کافی از این حوزه دارند، استفاده خواهد کرد.
 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست به برنامه های این سازمان در حوزه آموزش نیز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های جدی این سازمان سرمایه گذاری در حوزه آموزش و اطلاع رسانی است.
 
وی همچنین به راه اندازی اتاق فکر در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها اشاره کرد و گفت: در این اتاق ها از حضور صنعتگران هم استفاده خواهد شد زیرا توسعه محیط زیست بدون حضور بخش فعالان صنعت امکان پذیر نیست.
 
در این نشست تنی چند از دوستداران محیط زیست، حمایت از تشکل های زیست محیطی، اصلاح قانون برخورد با متخلفان صید و شکار بی رویه، جابجایی جاده ترانزیتی از جنگل گلستان، کمک در راه انداری کارخانه کمپوست خراسان شمالی، توجه به آموزش در حوزه محیط زیست، حمایت از سایت نگهداری و تکثیر 'کوشکی' یوزپلنگ نر در میاندشت، کمک به تکمیل مجموعه چند منظور پارک پردیسان بجنورد، شتاب دهی در ایجاد پارک دوستی در منطقه مرزی خراسان شمالی و جمهوری ترکمنستان و ارائه طرح برقراری اختصاص یارانه برای اتوبوس شهری را خواستار شدند.
 
در حاشیه این نشست 'سارا امینی' نماینده دیده بان حقوق حیوانات لوح تقدیری را به 'سیدعلی اصغر مطهری' مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی به خاطر پیوستن به استان های ممنوع در دادن مجوز برای برگزاری سیرک حیوانات اهدا کرد.
 
معصومه ابتکار در سفر یک روزه به استان خراسان شمالی ضمن دیدار با استاندار، نشستی با تشکل های مردم نهاد زیست محیطی و مدیران استان در قالب شورای اداری خواهد داشت.
 
معاون رییس جمهوری نشست خبری با خبرنگاران استان خراسان شمالی را به عنوان آخرین برنامه سفر یکروزه خود اعلام کرده که در این نشست گزارشی از نتایج سفرش ارائه می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.