| کد خبر: 28808 |

ارسال روزانه ۱۳ میلیون لیتر بنزین پاک پالایشگاه اراک به تهران

تین نیوز |  رئیس مرکز انتقال نفت و فرآورده های نفتی شازند گفت: روزانه 13 میلیون لیتر بنزین پاک تولیدی پالایشگاه امام خمینی (ره) اراک از طریق مرکز انتقال شازند به کلانشهرهای تهران و کرج منتقل می شود.
 
محمد سلیمی پناه با تشریح عملکرد مرکز انتقال نفت شازند، اظهار داشت: این مرکز پس از مرکز ری به عنوان مهم ترین مرکز خط انتقال خطوط لوله نفت و فرآورده کشور به شمار می رود.
 
رئیس مرکز انتقال نفت و فرآورده های نفتی شازند با بیان اینکه دو خط انتقال 26 اینچی روزانه 500 هزار بشکه نفت خام را منتقل می کنند، افزود: روزانه 260 هزار بشکه نفت خام به پالایشگاه امام خمینی(ره)شازند اراک و 240 هزار بشکه نیز به پالایشگاه های تهران و تبریز منتقل می شوند.
 
سلیمی پناه با اشاره به جزییات عملکرد سه خط لوله 10، 16 و 12 اینچ انتقال فرآورده های نفتی، تصریح کرد: خطوط 10 و 16 اینچ، فرآورده های تولیدی پالایشگاه آبادان را به ری منتقل و خط لوله 12 اینچی نیز فرآورده های نفتی را به همدان منتقل می کنند.
 
وی ادامه داد: روزانه 4 میلیون لیتر فرآورده های نفتی دریافتی از جنوب کشور در مرکز شازند ذخیره و به شهرهای تهران، قم و همدان ارسال می شود.
 
رئیس مرکز انتقال نفت و فرآورده های نفتی شازند با اشاره به ارسال روزانه 13.5 میلیون لیتر بنزین به مقصد تهران، گفت: روزانه 13 میلیون لیتر بنزین پاک تولیدی پالایشگاه شازند اراک و همچنین مقداری بنزین سوپر تولیدی از طریق خطوط لوله به مقصد کلانشهرهای تهران و کرج ارسال می شود.
 
سلیمی پناه گفت: در هفت ماه نخست سال جاری مجموعا 5 میلیارد و 170 میلیون لیتر فرآورده تولیدی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند اراک از طریق خطوط لوله مرکز انتقال شازند به مبادی مصرف منتقل شده است.
 
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی در ادامه با اشاره به جایگاه مرکز انتقال شازند، اظهار داشت: شازند به عنوان شاهراه انتقال انرژی کشور به شمار می رود که از طریق آن ضمن تامین خوراک پالایشگاه شازند اراک، خوراک پالایشگاه های تهران و تبریز نیز تامین می شود.
 
مرکز انتقال نفت شازند به عنوان یکی از مراکز اصلی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی فعالیت دارد که در مجاورت پالایشگاه امام خمینی شازند اراک، پتروشیمی اراک و نیروگاه اراک قرار گرفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.