| کد خبر: 28786 |

یکباره ترمز نکنید!

تین نیوز | ‌رئیس مرکز اورژانس استان مرکزی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و با بیان اینکه لغزیدن ماشین در جاده‌های یخ‌زده یکی از عوامل بروز سوانح دلخراش است، گفت: در چنین شرایطی هرگز یکباره پایتان را روی ترمز فشار ندهید و اگر ماشین‌ شروع به لغزیدن کرد، اعتماد به نفس داشته و بر خود مسلط باشید تا بتوانید خودرو را کنترل کنید‌.
 
خشنودی با بیان اینکه شاهدان حادثه در زمان وقوع حوادث رانندگی باید خونسردی خود را حفظ کرده و قبل از هر کاری با شماره 115 تماس بگیرند، گفت: پس از تماس با 115 بلافاصله آدرس دقیق محل حادثه و اتفاقی که برای مصدوم افتاده است را به مرکز اطلاع‌رسانی اورژانس اعلام شده و از جابجا کردن و تغییر وضعیت مصدومین به طور جدی باید خودداری شود. این اعمال باید به تکنسین‌های اورژانس 115 سپرده شود.
 
وی افزود: در هنگام رانندگی توجه به نکات ایمنی، عدم مصرف داروهای خواب‌آور، عدم مصرف الکل و مواد روانگردان، عدم رانندگی در زمانی که خستگی و خواب بر فرد مستولی شده و یا زمانی که از لحاظ روحی و روانی در شرایط مناسبی نیست، می‌تواند در کاهش تصادفات جاده‌ای تأثیر بسزایی داشته باشد.
 
خشنودی عنوان کرد: در زمان رانندگی از مصرف غذاهای پروتئین‌دار به جای کربوهیدرات‌دار استفاده شود، چراکه مصرف کربوهیدرات‌ها باعث خواب‌آلودگی می‌شود، لازم است قبل از رانندگی خوب استراحت شود، چراکه نداشتن خواب راحت شبانه علت اصلی بروز تصادفات رانندگی است.
 
وی با اشاره به اینکه با شروع سرما و نزدیک شدن به فصل زمستان متأسفانه هرساله آمار تلفات جاده‌ای افزایش می‌یابد، توصیه کرد: در زمان بارش برف و باران و لغزنده بودن جاده‌ها حتماً آرام و با احتیاط رانندگی شود و به خصوص در سر پیچ‌ها، فاصله مناسب با ماشین جلویی حفظ شود.
 
رئیس مرکز اورژانس استان مرکزی با بیان اینکه در صورت لغزیدن خودرو هرگز یکباره پایتان را روی ترمز فشار ندهید و اگر ماشین‌ شروع به لغزیدن کرد، اعتماد به نفس داشته و بر خود مسلط باشید، گفت: در غیر این صورت نمی‌توان تصمیم درستی اتخاذ کرد، به همین دلیل باید در این شرایط به آهستگی پای‌ خود را از روی گاز بردارید و فرمان را در جهتی که می‌خواهید جلوی ماشین حرکت کند، بپیچانید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.