| کد خبر: 28780 |

توسعه حمل و نقل عمومی با کاهش حوادثترافیکی ارتباط مستقیم دارد

تین نیوز | رییس كمیته حمل و نقل و ترافیك شورای اسلامی شهر تهران در آستانه 25 آبان «روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیك» با تأكید بر این که توسعه حمل و نقل عمومی باعث كاهش ترافیك می‌شود، گفت:  علاوه بر این، گسترش حمل و نقل همگانی با كاهش حوادث ترافیكی و قربانیان ناشی از این سوانح نیز ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، محسن سرخو افزود: افزایش امكانات و تجهیزات حمل و نقل عمومی با كاهش آمار تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از آن نسبت مستقیم دارد و البته علاوه بر آن، بحث آموزش و فرهنگ‌سازی نیز از نقش مهمی برخوردار است.

وی با اعلام این كه ورود دستگاه‌هایی نظیر سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولیان فرهنگ عمومی کشور به موضوع آموزش‌های شهروندی از جمله آموزش‌های ترافیكی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تأكید كرد: ترویج فرهنگ ترافیك از طریق آموزش شهروندان و ارتباط صحیح با مردم امكان‌پذیر است.

گنجایش معابر تهران با تعداد خودروهای آن هیچ تناسبی ندارد

رییس كمیته ترافیك شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این كه آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیك، موضوع ویژه‌ای است كه باید در هر گونه برنامه مرتبط با كاهش تخلفات رانندگی و كاهش سوانح ترافیكی مورد توجه قرار گیرد، اظهار كرد: البته فراموش نكنیم گنجایش معابر شهری تهران با تعداد خودروها و حجم ترافیك این کلان شهر هیچ گونه تناسبی ندارد.

سرخو با بیان این كه اتلاف وقت مردم در ترافیك طاقت‌فرسا و خسته كننده است و همین موضوع یكی از دلایل تخلفات رانندگی از جمله سرعت غیر مجاز به محض باز شدن مسیر محسوب می‌شود، تصریح كرد: همچنین خستگی ناشی از ترافیك سنگین سبب كاهش دقت در رانندگی می‌شود.
وی با تأكید بر این كه صنایع خودروسازی اعم از سازندگان خودروهای سواری و اتوبوس باید موضوع ایمنی تولیدات خود را به دقت در نظر داشته باشند، اضافه كرد: در تهران روزانه حدود 22 میلیون جابه‌جایی اتفاق می‌افتد كه حدود سه و نیم میلیون جابه‌جایی مربوط به خودروهایی است كه رانندگان آن‌ها ساكن این کلان¬شهر نیستند.
 
فعالیت اتوبوس های فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی خطرساز است
رییس كمیته ترافیك شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم انجام معاینه فنی، اظهار كرد: موضوع معاینه فنی خودروها را به صورت جدی دنبال می‌كنیم و این موضوع نه تنها در تهران، بلكه در شهرها و شهرك‌های اطراف كه ساكنان آن‌ها با خودروهای شخصی خود به تهران رفت و آمد می‌كنند نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سرخو با بیان این كه یكی از دلایل اصلی تصادفات رانندگی، تردد خوروهای حادثه‌‌‌ساز است که عموماً فاقد معاینه فنی هستند، تصریح كرد: هر چه موضوع معاینه فنی جدی‌‌تر مورد توجه قرار گیرد به همان میزان شاهد کاهش حوادث ترافیكی خواهیم بود.

وی در پایان با تأكید بر این که بر اساس مصوبه هیأت دولت، اتوبوس‌هایی كه عمر آن‌ها از 7 سال گذشته باشد فرسوده تلقی می‌شوند، خاطرنشان كرد: فعالیت اتوبوس‌های فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی نیز خطرساز است و چنانچه اتوبوسی مشكل ایمنی داشته باشد، نباید اجازه تردد به آن داده شود. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.