| کد خبر: 28769 |

روشنایی ۱۲۰ کیلومتر از محورهای اصلی گلستان به اعتبارات ویژه نیاز دارد

تین نیوز | مدیركل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: برای تامین 120 كیلومتر از روشنایی محورهای اصلی استان به اعتبارات ویژه ای بالغ بر 300 میلیارد ریال نیازمند هستیم.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، علی بخش رستمی در جلسه ای كه با حضور اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، استاندار و معاونین وی، نمایندگان مجلس و شماری دیگر از مسوولان استانی و شهرستانی در فرمانداری رامیان برگزار شد، افزود: شرایط ویژه تردد در محورهای اصلی استان و همچنین اخذ مجوزهای قانونی معافیت هزینه های مصرف انر‍ژی به گونه ای است كه علاوه بر "بازنگری در ماده 54 قانون سازمان راهداری" ما را به تامین این میزان اعتبار برای روشنایی محورهای اصلی استان نیازمند كرده است.

به گفته وی، تخصیص اعتبار كافی برای 35 درصد از باقی مانده عملیات اجرایی بزرگراه شرقی غربی استان كه در قالب بزرگراه بهشهر- بجنورد- قوچان دیده شده از موارد مورد توجه دیگر می باشد.

به گفته وی، اصلاح و رفع نقاط پرحادثه، بهسازی و بازسازی جاده های خسارت دیده از سیلاب سال جاری و سال های گذشته و پیشگیری از وقوع این پدیده طبیعی و بهسازی راه های اصلی، فرعی و روستایی و توجه به شاخص هایی با توجه به جمعیت بالای روستایی در استان به تامین منابع مورد نیاز و توجه ویژه به مشكل استان در این بخش نیاز است.

رستمی ادامه داد: تامین منابع مالی از محل ملی و تدوین محل های قانونی مربوطه برای نگهداری راه های روستایی، تامین منابع برای احداث تاسیسات روبنایی سایت های مسكن مهر و افزایش سهم اعتبارات عمرانی استان از كل اعتبارات عمرانی كشور با توجه به نسبت فعلی 80  به 20 و بازنگری در شاخص های توزیع از دیگر مسایلی است كه به توجه و نگرش ویژه مسوولان ارشد استان و كشور نیازمند می باشد.

وی، همچنین خواستار اصلاح محدودیت ها و افزایش فرصت زمانی سال مالی با توجه به شرایط زمانی تامین منابع مالی دولت در هزینه اعتبارات تملك دارایی، تامین منابع و توجه به دیون و مطالبات پیمانكاران شد.
رستمی اضافه كرد: احداث آزادراه، چهارخطه شدن و بزرگراه دو كریدور اقتصادی استان و صدور مجوزهای استخدامی با توجه به خالی بودن چارت سازمانی از نیازهای دیگری است كه می طلبد مسوولان امر به آنها به طور ویژه ای نگاه داشته باشند.

9 نفر از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات (تلفیق) مجلس شورای اسلامی طی سفری دو روزه به گلستان از نزدیك به بررسی روند پیشرفت پروژه های ملی عمرانی و رفع مسائل و مشکلات آنها پرداختند.
بازدید از بزرگراهها و راه های فرعی، راه آهن گرگان- اینچه برون و محور ارتباطی دهنه محمدآباد شهرستان علی آبادکتول که در جریان سیل هشتم خرداد امسال خسارت دید، از برنامه های سفر  اعضای این کمیسیون به استان بود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.