| کد خبر: 28764 |

گردشگران خارجی از زمین و آسمان به ایران می‌آیند

تین نیوز |  امسال گردشگران خارجی از زمین و آسمان به ایران آمدند گروهی با قطار لوکس 5 ستاره، گروهی با کشتی و برخی دیگر نیز با هواپیمای غول پیکر مهمان کشورمان شدند.
 
 گشایش روابط سیاسی و قرار گرفتن نام ایران در رسانه‌های خارجی باعث شده تا گردشگران کشورهای اروپایی که آشنایی زیادی با ایران نداشته اند، برای دیدن ایران به کشورمان بیایند. اما غیر از اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و استرالیایی‌ها نیز روی خوش به گردش در ایران نشان داده‌اند.
 
برخی از گردشگرانی که به ایران آمدند، با قطار لوکس 5 ستاره ای وارد کشورمان شدند کوپه‌های این قطار کلاسیک هر کدام به صورت جداگانه حکم یک اتاق با تمام امکاناتش را داشت حتی آبگرم حمام و سرویس آن نیز با ذغال سنگ گرم می‌شد.
 
حدود 120 گردشگر سوار این قطار شدند و از جاذبه‌های گردشگری یزد، کرمان، مشهد، تهران، اصفهان و... دیدن کردند. گردشگران این قطار 5 ستاره از ملیت‌های مختلفی از جمله استرالیا و آمریکا بودند و در بین آنها نیز فعالان گردشگری حضور داشتند که آمده بودند شرایط ایران را برای ورود تورهای گردشگری بررسی کنند. در ادامه ورود قطارهای بین‌المللی گردشگری به ایران، کشورمان میزبان 750 گردشگر دیگری است که با 6 قطار به ایران می‌آیند با ورود اولین سفر گران ترین قطار اروپا به ایران که از آن به عنوان قطار لوکس 5 ستاره یاد می‌شود، 65 گردشگر اروپایی به همراه 35 خدمه، میهمان ایران شدند. اما قطار لوکس تنها وسیله حمل و نقل این گردشگران نبود که در رسانه‌های بین المللی بازتاب داشت. بلکه غول پیکرترین هواپیمای مسافربری دنیا نیز در مهر ماه به ایران آمد تا در سراسر جهان این خبر پخش شده و اعلام شود که ایران هم دارای یک هواپیمای غول پیکر شده است.
 
در سراسر جهان بیشتر از چهل هزار فرودگاه ساخته شده که طبق آخرین آمارها در سال 2014 فقط 41 فرودگاه توانایی پذیرش ایرباس A380 را دارند و فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان چهل و دومین فرودگاه در سطح جهان بوده که قابلیت پذیرش این هواپیما را پیدا کرده است و ورود ایرباس A380 به فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز یک تحول جدید در صنعت حمل و نقل هوایی جمهوری اسلامی ایران است.
 
این هواپیما تاکنون به دو مقصد پروازی جده و کویت پرواز داشته و فرودگاه امام خمینی(ره) به دلیل حجم بالای مسافرت‌ها میان دبی و تهران به عنوان سومین مقصد پروازی این هواپیما انتخاب شده است.
 
فعالان گردشگری امیدوارند که با این هواپیما روند ورود گردشگران هوایی به ایران افزایش یابد و از خروج گردشگران جلوگیری شود. راه دیگر ورود گردشگران خارجی که خبرساز شد، از طریق دریا بود. کشتی مسافربری کره جنوبی، چین، ویتنام، مالزی، اندونزی، هند و عمان را طی کرد و اول آبان ماه به ایران آمد.
 
کشتی حامل گردشگران کره ای در هرمزگان متعلق به دانشگاه دریانوردی کشور کره جنوبی است که به منظور احیای مسیر دریایی جاده‌ ابریشم در اسکله شهید باهنر هرمزگان پهلو گرفت. گردشگران این کشتی می‌خواهند سفر دریایی جاده ابریشم را احیا کنند به همین منظور 150 سرنشین آن نه تنها راه‌های آبی ایران را طی کردند بلکه از جاذبه‌های گردشگری اصفهان نیز دیدن کردند. حضور این گردشگران نیز در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده ای داشت. بیشتر گردشگرانی که امسال با این وسایل حمل و نقل به ایران آمدند اعلام می‌کردند که تا قبل از ورود به ایران شناختی از کشورمان نداشته‌اند و تصور می‌کردند که ایران همان عراق است!

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.