| کد خبر: 28731 |

همزمان با رونق گردشگری با قطار

زنگ خطر در ناوگان ریلی

تین نیوز | یک عضو کمیسیون عمران با انتقاد از بالارفتن سن ناوگان ریلی کشور گفت: سن این ناوگان به مرز خطر رسیده است و باید برای بهبود این وضعیت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کرد.
 
 درحالی‌که کشورمان در روزهای اخیر شاهد ورود قطارهای گردشگری اروپایی به کشور بود و این رویداد توجه‌ها را به بحث گردشگری ریلی جلب کرد، به نظر می‌رسد ناوگان ریلی کشور این ظرفیت را ندارد که قطارهای گردشگری داخلی را با امکاناتی مناسب در اختیار مسافران قرار دهد و حتی ممکن است مشکلاتی برای قطارهای گردشگری اروپایی که در نوبت‌های مختلف به کشور وارد می‌شوند، به‌وجود آید.

 مهرداد لاهوتی از بالا بودن سن ناوگان ریلی کشور انتقاد و اظهار کرد: سن ناوگان ریلی ما بالا است. قرار بود سن لکوموتیوها و دیگر قسمت‌های ناوگان ریلی به زیر 15 سال برسد، اما متاسفانه تاکنون اتفاقی نیفتاده است. او با اشاره به اینکه «در حال حاضر سن لکوموتیو‌های ما بالای 30 سال و سن واگن‌ها بالای 20 سال است»، تصریح کرد: تا زمانی که اصلاح ناوگان نداشته باشیم، تعدد حوادث را شاهد خواهیم بود. 

این عضو کمیسیون عمران افزود: تنها راه بهبود این وضعیت استفاده از بخش خصوصی است. باید اجازه دهیم بخش خصوصی روی بازسازی ناوگان سرمایه‌گذاری کند. البته منافعی که در حال حاضر برای بخش خصوصی قائل هستیم کم است و این بخش تمایل چندانی برای حضور در عرصه حمل‌ونقل ریلی ندارد. درحالی که این بخش در عرصه جاده‌ها فعالیت   خوبی دارد.

لاهوتی تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که سود بیشتری به بخش خصوصی برسد. اگر این کار را کردیم می‌توانیم موفق بشویم؛ وگرنه با این منابع محدود و اندک دولت، حوادث ریلی ادامه خواهد داشت.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش خروج چند واگن یک قطار باری از ریل باعث مسدود شدن چند ساعته راه‌آهن تهران - جنوب در محدوده لرستان شد. در چند ماه گذشته این چندمین بار است که قطار از ریل خارج می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد ترکاشوند بهران 0 0

    جناب آقای لاهوتی راه دور نروید! یافتن پاسخ یک پرسش ساده، شما را فورا به سرچشمه می رساند: چه کسی / کسانی با واردکردن واگن و لکوموتیو دست دوم، بنجل و خارج از رده، کره ای ها را به چنان درجه از شوق و ذوق رسانده اند که در به در، دنبال ایرانی ها می گردند تا محصولات سی ساله شان را که باید برای ذوبشان، هزینه کنند به نام آمریکائی به آنها بفروشند و سرمست از این معامله باور نکردنی، پیشنهاد خود را به اتوموبیل و کامیون و … هم تعمیم دهند؟! باور نمی کنید؟ یک سوال ساده از راه آهن بپرسید که جز[…] چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی، چه کسی / کسانی مجوز و نیز جرات ورود دست دوم های کره ای به ایران را دارند؟ این یک تجارت شیرین و البته انحصاری است که سودش قابل مقایسه با حمل بار و مسافر در خطوط ریلی نیست!! میانگین سن ناوگان، بالا میرود که برود! غمی نیست! مهم، سود بادآورده است که باد، آورده است![…] که تا ابد،[…] نمی ماند!!

  • شریف 0 0

    فهمیدن دلیل سن بالای ناوگان، که علیرغم واردات ناوگان، پایین نمی آید فقط با مراجعه به لینک زیر میسر است: http: / / www. alborzniroo. ir / loco - ۱ - fa. html این لکوموتیوهای ۳۰ ساله، علیرغم تمام هیاهوئی که برای امریکائی نشان دادنشان صورت گرفت ساخت هیوندائی کره جنوبی هستند!!!!!!!!! اینهم آدرسش: http: / / www. blog - cache. ir / locomotivetrain - ۱/۵۲aaf۴۶a۸۹۳c۰۵۵dd۸f۴۳۵۷۷ /

  • دون پایه راه آهن 0 0

    زنگ خطر خیلی وقته که در صنعت ریلی بصدا درآمده!!!!اما کو گوش شنوا؟؟!؟!!