| کد خبر: 28714 |

رانت‌ها و قدرت‌های مخفی اجازه تأمین نیاز خودروسازان از قطعات داخلی را نمی‌دهد

تین نیوز | عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: رانت‌ها و قدرت‌های مخفی موجود، این اجازه را به این صنعت نمی‌دهد که نیازش را از قطعات داخلی تأمین کند.
 
نعمتی در جمع مدیران خودروساز و قطعه‌ساز اظهار داشت: خودروسازان زحمت زیادی می‌کشند ولی رضایت مردم به آن اندازه که در آمار و اطلاعات گفته می‌شود، نیست.
 
وی از مدیران شرکت‌های خودروساز خواست تا دو یا سه نفر را به صورت ویژه به سطح کشور بفرستند و عملکرد خود را بررسی کنند.
 
نعمتی با اشاره به آمار ارائه‌ شده در مورد کشته شدن 18 هزار نفر در سوانح رانندگی در هر سال، گفت: خودروسازان تا چه اندازه می‌خواهند بپذیرند که در این موضوع قصور دارند؟
 
وی با بیان اینکه گفته می‌شود در سال جاری 50 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده و تا پایان سال این رقم به 100 هزار دستگاه خواهد رسید، این سؤال را مطرح کرد که اگر تعرفه واردات برداشته شود، آیا خودروسازان ما توان مقابله با این مسئله را خواهند داشت؟
 
نعمتی با طرح این موضوع که تا کی باید صنعت خودرو توسط دولتی‌ها اداره شود، گفت: رانت‌ها و قدرت‌های مخفی موجود، این اجازه را به صنعت نمی‌دهد که نیازش را از قطعات داخلی تأمین کند.
 
وی تصریح کرد: گفته شد که سمند یک خودروی ملی است، ولی در واقع این موضوع اتفاق نیفتاد.
 
به گفته وی، تا دو سال پیش، همه گناه‌ها را گردن تحریم می‌انداختند در حالی که تحریم‌ها امروز خودش را بیشتر از قبل نشان می‌دهد، ولی وضعیت متفاوت است.
 
عضو کمیسیون صنایع با تأکید بر اینکه باید به سمت خصوصی‌سازی واقعی در صنعت خودروسازی حرکت کنیم، افزود: حدود 9 ماه از حضور خودروسازان خارجی در سمینار بین‌المللی خودرو ایران می‌گذرد، نمی‌دانیم آیا خودروساز جدیدی وارد کشور شده است یا خیر.
 
وی تصریح کرد: باید انحصاری که در دست دو خودروساز است، از بین برود و بخش خصوصی با برندهای معتبر خارجی وارد همکاری شود.
 
وی خطاب به خودروسازان گفت: دنبال چینی‌ها نروید، زیرا این کار آب در هاون کوبیدن است، با پژو به اینجا رسیدیم، با چینی‌ها بدتر از گذشته خواهد شد.
 
نعمتی تصریح کرد: حتی اگر به دنبال برندهای دست دوم کره‌ای برویم، باز هم از چینی‌ها بهتر هستند.
 
وی در پایان با اشاره به اطلاعات ارائه‌ شده از سوی خودروسازان در مورد مصرف بنزین خودروها، گفت: مصرف بنزین خودروها در هر 100 کیلومتر، 8 لیتر عنوان می‌شود، در حالی که اینطور نیست و این مصرف بیشتر از 11 لیتر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.