| کد خبر: 28704 |

به کارگیری سامانه ثبت تخلف سرعت درمحور های استان مازندران

تین نیوز | مدیر كل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران گفت: هدف از به كار گیری سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت،  نظارت بر سرعت وسایل نقلیه با هدف افزایش ایمنی تردد در محورهای استان است كه از مهمترین اهداف این اداره كل در حوزه ایمنی و حفظ سلامت سفر مسافران است.

به گزارش تین نیوز از اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران، محمدزاده با توجه به خصوصیات و ماهیت جریان ترافیكی و آمار بالای تصادفات ناشی از سرعت بالا و غیر مجاز در محور های استان، كاهش و كنترل سرعت وسایل نقلیه می تواند نقش موثری در كاهش تعداد و شدت تصادفات در محورهای استان مازندران داشته باشد. به همین دلیل انشالله با جذب اعتبار لازم، توسعه سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت در اولویت فعالیتهای مركز مدیریت راههای این اداره كل قرار دارد." 

مدیر كل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران در ادامه افزود: " با بهره‌برداری از این سامانه، برخی از مهم‌ترین تخلفات حادثه‌ساز رانندگان در محورهای برون شهری استان نظیر تخطی از سرعت مجاز لحظه ای و متوسط و عدم رعایت فاصله ایمن میان خودروها به تفكیك نوع وسایل نقلیه ثبت شده و با همكاری پلیس راه كشور نسبت به اعمال قانون و جرایم مربوطه اقدام می¬گردد.

ایشان اظهار امیدواری كردند كه با توسعه این سامانه و كنترل سرعت غیر مجاز وسایل نقلیه، تعداد و شدت تصادفات كاهش یافته و به تبع آن نرخ تصادفات، تلفات و مجروحین حوادث جاده ای در استان مازندران بیش از پیش كاهش یابد. 

لازم به ذكر است: در حال حاضر چهار محور بزرگراهی قائمشهر- ساری، قائمشهر-بابل، آمل-بابل و گلوگاه-بهشهر به این سامانه مجهز بوده و تخلفات سرعت لحظه ای و سرعت متوسط در سرتاسر آنها ثبت شده و با همكاری پلیس راه كشور وسایل نقلیه متخلف جریمه می شوند. حداكثر سرعت مجاز در محورهای مذكور 110 كیلومتر بر ساعت می باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.