| کد خبر: 28691 |

آخوندی: حدود ۸۰ درصد کشته شدگان جاده ای مرد هستند / جایزه بهترین راهکار کاهش سوانح رانندگی

تین نیوز | ​هم زمان با هفتمین روز از دهه ایمنی راه‌ها با موضوع «دانش‌آموزان و ایمنی»، از سوی وزیر راه و شهرسازی زنگ ایمنی در مدرسه شهید پندی منطقه 6 تهران به صدا درآمد.

به گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، با تأكید بر نقش موثر همه آحاد جامعه در رعایت قوانین و مقررات رانندگی و كاهش سوانح رانندگی در كشور، اظهار داشت: شما دانش‌آموزان عزیز در آینده در جایگاه یك راننده قرار می‌گیرید كه از هم‌اكنون ضمن آشنایی كامل با اصول و مقررات ایمنی و فرهنگ صحیح رانندگی، در زمانی كه به عنوان سرنشین در كنار پدر و مادر خود در اتومبیل قرار گرفته‌اید مراقبت‌های لازم را داشته باشید، تا همواره ایمنی خود و سرنشینیان وسیله‌نقلیه را فراهم كنید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این كه سالانه بین 17 تا 18 هزار نفر در سوانح رانندگی در  كشور جان خود را از دست می‌دهند، افزود:  بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد از هر 9 نفر كشته‌شدگان، 7 نفر مرد هستند كه متأسفانه خانواده‌های این قربانیان، بی‌سرپرست شده و متحمل خسارت‌های زیادی می‌شوند.

آخوندی با تشكر از وزارت آموزش و پرورش درخصوص انتقال مسائل ایمنی و رعایت اصول و مقررات ایمنی در مراكز آموزشی و مدارس كشور، خاطرنشان كرد:  اگر سطح آگاهی‌ها و آموزش‌های ایمنی در مدارس ارتقا پیدا كند، بی‌تردید آسیب‌های انسانی، اجتماعی و اقتصادی در كشور كاهش یافته و با رانندگی ایمن سفرهای سالم داشته و كشور امن‌تری در سال‌های آینده خواهیم داشت چرا كه این دانش‌آموزان كه اكنون در كنار یك راننده قرار می‌گیرند، می‌توانند رعایت مسائل ایمنی را به رانندگان یادآوری و تذكر دهند و خودشان هم در عبور و مرورها این نكات را رعایت كنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری كرد: با همكاری همه دستگاه‌ها و مشاركت عموم مردم و هم‌وطنان، سفرهای ایمن‌تری در شهرها و جاده‌ها بانجام رسیده و ایرانی آباد و ایمن و با نشاط داشته باشیم.
گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در پایان این مراسم از برگزاری مسابقه ویژه ایمنی برای دانش‌آموزان سراسر كشور خبر داد كه دانش‌آموزان می‌توانند خاطره، پیشنهاد، عكس، نقاشی و غیره را براساس فراخوانی كه از سوی وزارت راه‌وشهری اعلام می‌شود، ارسال كنند.

اضافه می‌نماید در این مراسم  داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با جمع دیگری از معاونین و مشاوران وزیر راه‌وشهرسازی همچنین مسئولین وزارت آموزش و پرورش، فرمانده پلیس راه كشور و نمایندگانی از سازمانهایی چون هلال احمر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی دكتر آخوندی را همراهی می‌كردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.