| کد خبر: 27983 |

دولت سنگین؛ یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصاد

وبلاگ تین نیوز، مسعود دانشمند | یکی از مهم ترین مشکلات اقتصاد وجود دولت سنگین است. بدنه دولت به قدری سنگین است که نمی تواند به موقع در صحنه حضور داشته باشد. در همه دنیا دولت ها کوچک اند و از افراد متخصص در زمینه های مختلف استفاده می کنند. ما خودمان را در کنار دولت می بینیم و تجربیات و نظرات و انتقاد های خود را در اختیار دولت قرار می دهیم. 

یکی دیگر از مشکلات نیز عدم وجود برنامه ای برای بعد از رفع تحریم ها است بالاخره روزی تحریم ها برداشته می شوند و همیشه وضع به این صورت نمی ماند. اما تا کنون برنامه ایی برای بعد از تحریم ها نداشته ایم .بنابراین باید با برنامه ریزی های صحیح مشخص شود بعد از تحریم کدام یک از صنایع در اولویت قرار خواهند گرفت. باید با انجام برنامه ریزی زمینه را طوری فراهم کنیم تا بعد از رفع تحریم ها از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در کشور دعوت شود. برنامه ریزی در این خصوص جزو اهداف خانه اقتصاد است. دولت و مجلس هم می توانند به عنوان ناظر برآن نظارت کنند.

در مورد بسته اقتصادی دولت نیز با کلیات بسته موافقیم اما سهم بخش خصوصی در این بسته مشخص نشده است. برای خروج از رکود باید به صنایع کوچک و متوسط توجه شود؛ زیرا عده زیادی از این صنایع وابسته به بخش خصوصی اند و کالای نهایی تولید می کنند اما متاسفانه دراین بسته به این صنایع توجه کمتری شده است. 

یکی دیگر از کمبود های این بسته عدم توجه به عرضه است. همچنین در این بسته عرضه بیشتراز تقاضا مورد بررسی قرار گرفته، پاسخ مسئولان این است که تقاضا را از بیرون مرزها تامین می کنیم؛ اما این کار زمان بر است. برای بیرون از آمدن از رکود ابتدا باید به بازارهای داخلی توجه کنیم .در بازارهای خارجی هم کشورهای همسایه در الویت قرار بگیرند و بعد به سراغ کشورهای دورتر برویم. 
برگرفته از گزارش اتاق نیوز

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.