| کد خبر: 27966 |

تلاش برای حضور بخش خصوصی در بخش ریلی جنوب کرمان

تین نیوز | فرماندار شهرستان جیرفت گفت: تلاش‌ها برای حضور بخش خصوصی در بخش ریلی جنوب کرمان درحال انجام است.
 
احمد امینی‌روش ظهر امروز در نشست شورای مثلث توسعه در این شهرستان اظهار داشت: مثلث توسعه در راستای توجه و حمایت بخش خصوصی و فراهم کردن، زمینه مشارکت سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف با توجه به ظرفیت‌های منطقه آغاز به فعالیت کرده است.
 
وی بیان داشت: با توجه به نعمت‌های خدادادی منطقه هنر این است که زمینه حضور بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف فراهم شود و با توجه به محدود بودن اعتبارهای دولتی نباید منتظر اعتبارات بود و دست روی دست بگذاریم.
 
امینی‌روش ابراز داشت: وظیفه مسئولان این است که زیرساخت‌های متناسب با توسعه را فراهم کنند که با همکاری دولتمردان زیرساخت‌ها و تسهیلات برای بخش خصوصی فراهم شده است.
 
وی افزود: در مثلث توسعه جیرفت شرکت صادرات جنوب را تشکیل داده‌ایم و نشستی هم با تجار ایران داشته‌ایم و رفع مشکلات آن‌ها در دستور کار است.
 
امینی‌روش خاطرنشان کرد: با آغاز کار مثلث توسعه کارخانه‌هایی که به دلایلی از چرخه تولید خارج شده بودند، اعتبارهای مورد نیاز برای آغاز کار مجدد در اختیار آن‌ها قرار گرفت.
 
وی بیان داشت: سال گذشته نیز که بحران اشباع بازارهای داخلی برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی مشکل ایجاد کرده بود، چند کارخانه رب گوجه‌ فرنگی برای رفع این مشکل راه‌اندازی شد.
 
فرماندار شهرستان جیرفت عنوان داشت: طی 6 ماه گذشته علاوه بر اقدامات انجام شده در زمینه راه‌اندازی طرح‌ها، 20 طرح دیگر نیز در دستور مثلث توسعه قرار دارد و ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری برای تصویب این طرح‌ها تشکیل می‌شود.
 
امینی‌روش با اشاره به تلاش برای حضور بخش خصوصی در بخش ریلی منطقه تصریح کرد: از جمله مشکلات در راستای اجرای طرح‌های مصوب شده مشکلات زیست محیطی که مانع از آغاز به کار معادن شده است، استعلام‌ها و عدم مشارکت و حضور جدی برخی منابع بانکی هستند.
 
وی بیان داشت: اگر 30 درصد طرح‌هایی که مصوب شده است تا پایان سال 94 به بهره‌برداری برسند، گام مهمی در شکوفایی منطقه برداشته شده است و اگر ظرفیت‌های مثلث توسعه به کار گرفته شود، مثلث توسعه جایگاه خود را در کشور به دست می‌آورد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.