| کد خبر: 27941 |

ممنوعیت بارگیری کامیونهای بالای ۴۰ سال با ما هماهنگ نشده است

تین نیوز | رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای کشور از عدم هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای صدور بخشنامه ممنوعیت بارگیری کامیونهای بالای 40 سال از بنادر کشور انتقاد کرد.
 
محمد خان بلوکی افزود: صدور این بخشنامه مشکلات زیادی را برای کامیونداران و رانندگان بوجود آورده به طوری که هم اکنون 42 هزار راننده در سطح کشور نسبت به این تصمیم سازمان راهداری معترضند و خواستار لغو این بخشنامه از سوی دستگاههای مسئول هستند.
 
به گفته این مقام مسئول، این در حالی است که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هیچ طرحی برای نوسازی ناوگان باری کشور ارایه نشده و هم اکنون کامیونهای بی کیفیت چینی بدون اینکه از استانداردهای مورد نیاز برخوردار باشند با تغییر نام به قیمت 320 میلیون تومان، در بازار عرضه می شود.
 
رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای کشور تاکید کرد: در حالی این بخشنامه از سوی سازمان راهداری صادر شده که بیشتر این کامیونها معاینه فنی دارند و هزینه های زندگی خانواده این کامیونداران را تامین می کند.
 
وی تصریح کرد: سازمان راهداری اعلام کرده کامیونهای بالای 40 سال سن تنها می توانند در استانهای مربوطه کالا جابه جا کنند در حالی که بسیاری از استانهای کشور از جمله هرمزگان و بوشهر فاقد بار برای جابه جایی در داخل استان هستند و رانندگان برای حمل کالا به نقاط مختلف کشور به بنادر جنوبی به ویژه بندرعباس و بندر امام (ره) سفر می کنند.
 
یادآور می شود، اخیرا غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرده که براساس بخشنامه جدید طرح محدودیت تردد ناوگان باری فرسوده، از 10 آبان ماه سال جاری، ناوگان باری با سن 40 سال و بالاتر از دو مبدا بندر امام خمینی (ره) و بندرعباس صرفا مجاز به بارگیری و حمل کالا در محدوده استان مربوطه خواهند بود.
 
وی با بیان اینکه طرح محدودیت تردد ناوگان باری فرسوده با شرایط تعیین شده به ادارات کل حمل و نقل و پایانه های سراسر کشور ابلاغ شده است، گفت: به منظور جلوگیری از اختلال در حمل و نقل کالا، با مقامات و مسؤلان استانی و تشکل های صنفی و اطلاع رسانی در خصوص اجرای طرح مذکور در مکان های بارگیری و پایانه های بار، هماهنگی های لازم انجام شده است.
 
در حالی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرده که با تشکل های صنفی هماهنگی های لازم در این خصوص انجام شده که رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای کشور از این هماهنگی اظهار بی اطلاعی کرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منتقد معاون حمل ونقل سازمان راهدارى 0 0

    تنها سازمانى که در ایران ساختار سازمانى ندارد و بى برنامه و بدون استراتژى میباشد همین سازمان راهدارى هست که این گونه صنعت حمل ونقل جاده اى کشور را چه در سطح بین الملل چه در سطح داخل کشور به این روز گزاشته و در صورت عدم رسیدگى مراجع ذیصلاح کشور از این هم بدتر خواهد شد