| کد خبر: 27935 |

۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای آزاد سازی آزاد راه قائمشهر - ساری هزینه شد

تین نیوز |رئیس اداره حقوقی ، ارزیابی و تعیین خسارات و واگذاری راه و شهرسازی استان مازندران از صرف اعتباری معادل 75 میلیارد ریال جهت تملك و آزاد سازی اراضی آزاد راه قائمشهر - ساری از ابتدای سال تا به امروز خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران ، سیف الله جلالی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مازندران به دلیل شرایط ویژه جغرافیایی و طبیعی و همچنین وجود شهرها و روستاهای نزدیك به هم در آن و زمین ها و اراضی كشاورزی و حاصل خیز دارای زمین ها و اراضی با ارزشی بوده كه این مهم كار راهسازی و ارتقای سطح محورهای استان را به لحاظ بهسازی و تعریض محورها دچار مشكل فراوانی نموده تا جایی كه تملك اراضی محورها به عنوان یك دغدغه بزرگ و مهم در سطح استان و كشور در آمده است.

وی تصریح كرد : از این رو به جهت تملك و آزاد سازی اراضی برای احداث آزاد راه قائمشهر - ساری مبلغی معادل 75 میلیارد ریال و به منظور تملك اراضی روستاهای متانكلا ، شهرود كلا ، دنجكلا ، واسكس ، و كوتنا به میزان 4.5 كیلومتر از ابتدای سال تا به امروز هزینه شده است.

رئیس اداره حقوقی ، ارزیابی و تعیین خسارات و واگذاری راه و شهرسازی مازندران اظهار داشت : قبل از ارتقای بزرگراه قائمشهر - ساری به آزاد راه نیز این اداره كل 4 كیلومتر از اراضی روستاهای قادیكلای بزرگ ، آهنگر كلا و كوتنا را خریداری كرده كه در مجموع بیش از 8.5 كیلومتر از زمین های این آزاد راه خریداری شده است.

جلالی عنوان كرد : تمامی عملیات اجرایی در خصوص مطالعات آزاد راه مذكور توسط شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل كشور بوده و عملیات آزاد سازی اراضی آن بر عهده این اداره كل است.
گفتنی است آزاد راه 44 كیلومتری قائمشهر - ساری از روستای متانكلا در محور قائمشهر - سوادكوه آغاز و در شهرستان میاندرود به محور ساری - نكا می پیوندد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.