| کد خبر: 27930 |

اقدامات اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان در شش ماهه ابتدای سالجاری

تین نیوز | رشد و پیشرفت شبكه حمل ونقل جاده ای بعنوان زیربنای توسعه از اهداف كلان این اداره كل محسوب می شود.

به گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان علی رحمتی مدیر كل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان در تشریح عملكرد شش ماهه ابتدای سالجاری با اعلام این مطلب گفت : جابجائی بیش از یك میلیون و یكصد و هفتاد هزار مسافر در شش ماهه ابتدای سالجاری، برنامه ریزی و هماهنگی درخصوص اجرای طرح جابجائی مسافران نوروزی، سفرهای تابستانی، اعزام زائرین مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اعزام كاروانهای راهیان نور، استفاده از اتوبوسهای جدید VIP، فراخوان اتوبوسهای اسكانیا به منظور بازبینی و كنترل، یكسان سازی نرخ جابجائی مسافر در مبداء و مقصد را از مهمترین اقدامات این اداره كل دربخش حمل ونقل كالا در مدت مذكور ذكر كرد.

رحمتی درخصوص عملكرد این اداره كل در بخش كالا گفت : در شش ماهه ابتدای سالجاری بیش از 2 میلیون و هشتصد هزار تن كالا در استان زنجان جابجا شده است و بیش از 198 هزار برگ بارنامه صادر شده است. خاك معدنی، سنگ آهن، سیمان، سیلیس، شمش آهن، میلگرد و گندم از عمده كالاهای جابجا شده توسط ناوگان حمل ونقل استان زنجان می باشد.

مدیر كل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مجتمع های خدماتی رفاهی در توسعه گردشگری و توریسم و همچنین حمل ونقل ایمن و روان گفت : در استان زنجان هم اكنون 16 مجتمع خدماتی – رفاهی بین راهی به فعالیت مشغول بوده و به رانندگان و مسافرین عبوری خدمات ارائه می نمایند. رحمتی درخصوص عملكرد مركزمدیریت راههای استان زنجان گفت: در حال حاضر 4 دستگاه دوربین کنترل سرعت OCR که در اتوبان زنجان- تبریز فعال می باشد در 6 ماهه اول سال 93 تعداد 27485 مورد تخلف سرعت غیرمجاز را به همراه تصویر خودرو ثبت گردیده است که برای اعمال قانون به ناجا ارسال شده است.

همچنین تعداد 46 دستگاه ترددشمار که در تمامی محورهای استان نصب شده است و در شش ماه اول امسال نیز 4 دستگاه دیگر در حال نصب می باشد که در مدت زمان فوق الذکر به میزان 5/34 میلیون تردد در محورهای استان را ثبت و رصد کرده است که به طور متوسط 21% وسایل نقلیه سنگین می باشد.

همچنین تکمیل نصب 7 دستگاه دوربین نظارتی در محورهای استان به پایان رسیده است که جمعا تعداد 31 دوربین نظارتی در تمامی محورهای استان فعال هستند که این تصاویر برای بررسی شرایط ترافیکی و جوی در اختیار پلیس راه و اداره كل راه و شهرسازی قرار می¬گیرد و با آغاز فصل بارندگی اطلاع رسانی از وضعیت جاده-های استان زنجان از طریق صداوسیما ی مركززنجان در بخش های مختلف خبری به اطلاع عموم مردم شریف استان زنجان رسانده می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.