| کد خبر: 27912 |

حسینی‌صدر: امکان توافق نهایی با ۱ + ۵ دور از دسترس نیست

تین نیوز | رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران - گرجستان در دیدار با رئیس مجلس گرجستان گفت: گرجستان از موقعیت ممتازی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخورداراست.
 
موید حسینی صدر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در دیداری با داوید اوسوپا شویلی رئیس مجلس گرجستان با اشاره به پیشینه مثبت روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: علقه‌های فرهنگی دیرینه و مشترکات عمیق تاریخی و فرهنگی ایران و گرجستان موجب گسترش پیوندهای دو کشور در تمامی عرصه‌ها شده است.
 
وی افزود: گرجستان از موقعیت ممتازی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخورداراست و در آینده پیش رو نیز با گسترش مراودات میان دو کشور شاهد پیشرفت روزافزون روابط دو کشور خواهیم بود.
 
وی در ادامه به ظرفیت‌های ایران و گرجستان برای تقویت و توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت: موقعیت مستعد منطقه‌ای دو کشور ایران و گرجستان به ویژه استقرار مسیر ترانزیتی بنادر ایران در خلیج فارس و بنادر گرجستان در حاشیه دریای سیاه امکان گسترش همکاری‌ها را فراهم کرده است و بسترهای همکاری نزدیک دو کشور را در عرصه های تجاری و اقتصادی فراهم ساخته که لازم است در جهت عینیت یافتن آن تلاش کرد.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان خاطرنشان کرد: انتقال منابع گاز و فرآورده‌های آن از طریق کریدور ترانزیتی ایران و گرجستان به اروپا، همکاری در زمینه‌های علمی و تجربیات فنی و مهندسی به طور متقابل و ارائه تسهیلات لغو روادید به ایرانیان محل‌های بسیار مناسبی برای رشد روابط فی مابین دو کشور است.
 
وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 گفت: مذاکرات به برهه حساسی رسیده است که در صورت عدم زیاده خواهی طرفین و پرهیز از نگاه‌های سیاسی به این مساله امکان رسیدن به توافق نهایی دور از دسترس نیست.
 
داوید اوسوپاشویلی رئیس مجلس گرجستان نیز در این دیدار با اشاره به استقبال پارلمان و دولت گرجستان از توسعه همه جانبه روابط جمهوری اسلامی ایران گفت: زمینه‌های مشترک و مورد علاقه طرفین برای توسعه همکاری‌های دوجانبه فراوان است و نتایج آن هم علاوه بر نفع دو کشور به منطقه و حتی جهان هم خواهد رسید.
 
وی اظهار کرد: گرجستان نگاه ویژه‌ای به همسایگان خود برای توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی، علمی و فنی و فرهنگی دارد و با توجه به سابقه روابط دیرینه همکاری با ایران در این زمینه‌ها، مقدمات و بسترهای لازم فراهم بود و این مقامات دو کشور هستند که باید با عزم جدی از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.
 
وی با اشاره به سفر خود طی یک ماه آینده به ایران ابراز امیدواری کرد که در خصوص همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی، مبارزه با تروریسم، حمل و نقل و ترانزیت، حقوق بشر و سایر موضوعات مورد علاقه طرفین با مقامات عالی‌رتبه ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.