| کد خبر: 27886 |

مشارکت در ساخت راه حل دولت برای کنارگذر جنوبی تهران

تین نیوز | هیات دولت در مصوبه‌ای به وزارت راه و شهرسازی مجوز احداث آزادراه شش خطه کنار گذر جنوبی تهران از طریق مشارکت را داد.
 
طبق اعلام عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هیات دولت به وزارت راه و شهرسازی امکان داده آزادراه مواصلاتی و مهم کنار گذر جنوبی تهران که حدفاصل آبیک تا چرمشهر ساخته خواهد شد را با مشارکت شرکت احداث نگهداری و بهره برداری از این آزادراه انجام دهد.
 
این قرارداد که با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اجرایی می‌شود به وزارت راه و شهرسازی این امکان را می دهد که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های باقیمانده در سطح استان تهران را عملیاتی کند.
 
این آزادراه که اتصال آزادراه قم به گرمسار را عملیاتی می‌کند در دو محور جنوب که به سمت مرکز کشور حرکت می‌کند و شرق که راه عبوری به استان های پرترددی مانند خراسان رضوی را هموار می‌کند امکان دسترسی آسان را به وجود می‌آورد.
 
این آزادراه بناست به طول 156 کیلومتر ساخته شده و طبق مصوبه هیات دولت تمام مراحل آن شامل طراحی، مطالعات ، آزادسازی مسیر، احداث آزادراه و ایجاد تاسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره برداری از آن با مشارکت انجام شود.
 
وزیر راه و شهرسازی همچنین از برگزاری جلسه بررسی مسیرهای پیشنهادی مشاور طرح اتصال بزرگراه پاکدشت به بزرگراه شهید بابایی تهران خبر داده و اعلام کرده است دو گزینه برای طی این مسیر پیشنهاد شده که پس از بررسی دقیق از لحاظ فنی مسیر نهایی وارد مرحله احداث می‌شود.
 
آزادراه شش خطه‌ کنار گذر جنوبی تهران که از مهم‌ترین طرح‌های باقیمانده در راه سازی استان تهران به حساب می‌آید از چند سال قبل در مرحله مطالعه و ارزیابی‌های ابتدایی قرار داشته است و حالا با طرح هیات وزیران به نظر می رسد مشارکت در ساخت به کمک اجرایی شدن آن خواهد رسید.
 
در سال‌های گذشته با توجه به حجم بالای رفت و آمدها در آزادراه تهران – قم و البته دیگر مسیرهای مواصلاتی متصل به این کلانشهر هزینه نگهداری و استفاده بهینه از آن ها بسیار بالا رفته است.
 
از این رو کارشناسان راه بارها بر لزوم ساخت و تجهیز آزادراه‌ها و بزرگراه‌های گسترده‌تر در اطراف شهر تهران تاکید کرده‌اند. تاکیدی که به نظر می‌رسد با احداث این آزادراه شش خطه در کنارگذر جنوبی پایتخت کشور یکی از اصلی‌ترین گره‌های ترافیکی دراین منطقه را باز کند.
 
شرکت ساخت مطالعه ساخت 1596 کیلو متر آزادراه جدید را در برنامه دارد که که پس طرح‌های سیرجان- بندر عباس، شیراز- بوشهر و مرند بازرگان، کنارگذر جنوبی تهران از مهمترین این طرح‌ها به حساب می‌آید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.