| کد خبر: 27867 |

احداثباندهای کاهش و افزایش سرعت در محور تربت جام – فریمان

تین نیوز | رئیس راه و شهرسازی تربت جام گفت: با احداث باندهای كاهش و افزایش سرعت در محور تربت جام – فریمان علاوه بر تسهیل در عبور و مرور خودروها آمار تصادفات در این محور كاهش می‌یابد.

به گزارش تین نیوز از  روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی، جواد نژادی پور با بیان این مطلب گفت : از آنجایی كه طبق ضوابط ترافیكی، وجود تقاطع همسطح در مسیر بزرگراه‌ها تا حد امكان توصیه نمی‌شود.

به همین منظور با ایجاد دور برگردانهایی در طول این مسیر با رعایت فاصله مناسب در حریم تقاطع‌ها به دلیل عدم تداخل حركتی، موجبات روانی ترافیك، افزایش ایمنی و كاهش زمان تأخیر و بهبود سطح سرویس كل مسیر یاد شده فراهم آمده است طبق مطالعات انجام شده احداث دوربرگردان به عنوان یكی از طرح‌های سازماندهی و اصلاح هندسی باعث تحرك بیشتر ترافیك شده و زمان توقف خودروها (ًخصوصا خودروهای سنگین و پرمصرف) كاهش می‌یابد. این امر همچنین باعث كاهش آلودگی هوای منطقه كه یكی از معضلات زیست محیطی است خواهد شد.

وی افزود: احداث باندهای مذكور با حجم عملیات به میزان 5500 متر مربع در هر دور برگردان و با حجم كلی 2000 متر مكعب خاكریزی و اجرای 1320 تن آسفالت گرم اجراشده است.
نژادی پور اظهار داشت: ایمن‌سازی محورهای اصلی، فرعی و روستایی یكی از برنامه‌های مهم و اساسی اداره كل در محورهای استان است كه برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار جاده‌ای و حفظ جان مردم در سفرها و رانندگی انجام می‌گیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی تربت جام گفت: به دلیل خطی بودن شهرها و قرارگیری مراكز جمعیتی در حاشیه راه‌ها بریدگی‌های زیادی برای دسترسی راه‌های مواصلاتی وجود دارد كه در این راستا بهترین و اقتصادی‌ترین گزینه در پارامترهای سازه‌ای، ایمن‌سازی بریدگی‌ها به روش اجرای دور برگردان است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.