| کد خبر: 27861 |

اجرای نخستین پایانه ترکیبی در استان قم

تین نیوز | مدیركل راه و شهرسازی استان قم، در دیدار اعضای شورای شهر مقدس قم، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری كه خدمت به قم خدمت به كشور و اسلام برشمردندگفت: دكتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی در گفتگوی هفتگی از روند پیشرفت پروژه های عمرانی مربوطه اطلاع حاصل می كند.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان قم، اعضای شورای شهر مقدس قم با محسن بهشتی مدیركل راه و شهرسازی استان دیدار و گفتگو كردند، در ابتدای دیدار هر یك از حاضران عضو شورا انتصاب مهندس بهشتی به سمت مدیركل راه و شهرسازی استان را گامی در راستای عمران شهر مقدس قم برشمردند، در ادامه عنوان شد: همكاری در راستای ساماندهی ورودی های شهر مقدس قم، تسهیل و پیگیری در خصوص سنددار شدن زمین های در اختیار شهرداری، ورود بخش خصوصی به بحث ساخت آزادراه در استان خصوصا محور قم-جعفریه، تسریع در آماده سازی محور قم-گرمسار و اتصال آن به بلوار عمار یاسر، بحث زیباسازی كمربندی امام علی(ع) اهم مواردی بود كه اعضای شورای شهر به آن اشاره كردند.

مدیركل راه و شهرسازی استان قم، در ابتدا به فرصت مناسب ایجاد شده با توجه به نگاه ویژه دكتر آخوندی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به استان قم كه در راستای فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) كه خدمت به قم را فراتر از خدمت به یك شهر برشمردند گفت: ایشان در پایان هر هفته ضمن گفتگوی تلفنی با اینجانب از ریز مسائل مربوطه در خصوص روند پیشرفت پروژه های عمرانی مربوطه و نیازها و امكانات موجود، اطلاع حاصل می كند.

بهشتی آشنایی كامل دكتر آخوندی با مشكلات و امكانات استان قم را آیتمی دیگر در راستای فرصت ایجاد شده عنوان كرد و گفت: راه اندازی سامانه مهمی همچون پایانه تركیبی شهر مقدس قم، كه برای اولین بار است كه در كشور ایجاد می گردد از طرح هایی است كه به تصویب رسیده و انشااله با هماهنگی شهرداری قم اجرای آن آغاز خواهد شد.

وی به بخشی دیگر از ویژگی های این پایانه اشاره كرد و افزود: 50 هكتار زمین جهت این پایانه اختصاص یافته كه می توان با هماهنگی دیگر دستگاه های استان قم به معارضان ملكی زمین معاوض تحویل داد.
رئیس شورای حمل و نقل استان قم با نقطه تبادل سفر خواندن این پایانه ادامه داد: با راه اندازی شبكه قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران و عبور آن از این پایانه علاوه بر مزایای زیادی كه خواهد داشت، توجیه فنی و اقتصادی پروژه منوریل را نیز افزایش می دهد.

بهشتی وضعیت كنونی بزرگرراه امام علی(ع) را نیز نامناسب خواند و گفت: به این بلوار دیگر نمی توان نام كمربندی اطلاق نمود و ضرورت اجرای كمربند رینگی شهر مقدس قم به نقطه های پایانی خود رسیده است.

وی به ویژگی های طراحی شده جهت اجرای كمربندی اصلی قم اشاره كرد و تصریح نمود: طول این كمربندی 110 كیلومتر و دارای 21 تقاطع خواهد بود.

وی هزینه ای بالغ بر 500 تا 600 میلیارد تومان را جهت ساخت اجرای این طرح عظیم مورد نیاز دانست و افزود: خوشبختانه هشتاد درصد از اراضی مورد نیاز ساخت كمربند رینگی شهر قم، دولتی است كه بحمداله كلیات اجرای آن پذیرفته شده است.

مدیركل راه و شهرسازی استان قم از دیگر طرح های عمرانی كه انشااله تا پایان سال 94 به بهره برداری خواهد رسید به توسعه ضلع شرقی حرم مطهر اشاره كرد و تصریح نمود: از سوی مقام معظم رهبری ده میلیارد تومان جهت اجرای طرح اختصاص یافته كه قریب 75 میلیارد تومان دیگر جهت اجرای كامل آن پول نیاز است .

بهشتی به پیگیری های و مكاتبات این اداره كل با وزیر راه و شهرسازی در خصوص سند دار شدن زمین های در اختیار شهرداری اشاره كرد و افزود: انشا اله در فرصتی مناسب در معیت شورای شهر قم با دكتر آخوندی دیدار و با توجه به اشراف خاصی كه ایشان به قم دارند مسائل فی مابین طرح و در حل آنها به اجماع قابل قبولی برسیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.