| کد خبر: 27811 |

نقل قولی از وزیر اسبق

◄ اگر نمی توانید جلوی سوانح ر ا بگیرید، قطار مسافری اعزام نکنید!

تین نیوز | یکی از کارشناسان ریلی با ذکر نقل قولی از یکی از وزرای اسبق راه و ترابری (محمود حجتی نجف آبادی) گفت: وی در زمان وزارت خود، در خصوص حوادث سریالی لرستان گفته بود اگر نمی توانید جلوی سوانح را بگیرید، قطار مسافری اعزام نکنید.

این کارشناس با اشاره به اظهارات وزیر راه اسبق در خصوص اینکه این سوانح در گذشته هم نمود داشته است به خبرنگار تین نیوز گفت: زمان مدیر عاملی آقای رحمان دادمان در راه آهن هم در محور لرستان با این مشکل مواجه بودیم.

این کارشناس ریلی ابراز داشت: آن زمان محمود حجتی نجف آبادی، وزیر راه و ترابری وقت به آقای دادمان گفتند اگر نمی توانید جلوی سوانح را بگیرید قطار مسافری اعزام نکنید که آقای دادمان همان زمان، در اسفند ماه عبدالحسین کاسمی لنگرودی را از اداره کل شمال غرب به اداره کل لرستان فرستادند تا این مشکل را حل کنند. آقای لنگرودی هم با روزی هشت ساعت بستن خطوط، بهسازی خطوط را انجام داد و جلوی رخداد سوانح را گرفت.

وی ابراز داشت: باید گفت از آن زمان به بعد ما چند سالی با مشکلی در این محور مواجه نبودیم اما بعد از گذشت چند سال خط به حال خود رها شد و حال ما برگشته ایم به همان زمان.

وی ادامه داد: روزی از آقای لنگرودی پرسیدم که چرا این همه سوانح در این محور رخ می دهد، ایشان گفتند سوال، اشتباه است باید دید قطاری که از ریل خارج نشده، چرا خارج نشده است نه آن قطاری که از ریل خارج شده است.

این کارشناس ریلی عنوان کرد: به هر حال راه حل جلوگیری از ادامه سوانح در محور جنوب همان است که  بگردیم فردی مثل آقای لنگرودی را پیدا کنیم تا با 8 ساعت بستن خطوط در یک عملیات جهادی و با همان سبک، مشکل را حل کند.

گفتنی است ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد سه شنبه 6 آبان در حدفاصل اندیمشک - لرستان، برای نهمین بار در هشت ماه اخیر، قطار ار ریل خارج و باعث مسدود شدن مسیر تردد سایر قطارهای مسافربری شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    ببخشید! کارشناس ریلی که این اطلاعات فشل را به شما داده یا کارشناس نیست یا خواسته جوک تعریف کنه!!! شما اشتباها " این جوک ها رو بجای موضوعات مهم روز راه آهن درج کردید!!! در زمان مرحوم دادمان راه آهن به مجموعه ای نمونه تبدیل شده بود. دادمان کسی بود که راه آهن و مسائل مرتبط با آن را در مدت ۶ ماه آموخت! و بقول رئیس جمهور اسبق(آقای خاتمی) خوش درخشید ولی دولت مستعجل بود…

  • 0 0

    مرحوم دادمان رو خداوند رحمت کنه اما چه کسی گفته که در زمان ایشان راه آهن به مجموعه ای نمونه تبدیل شد. آخه جناب دون پایه راه آهن عزیز، راه آهن ما توی این چند ساله از هر لحاظ نمونه بوده امال نه در معنای مثبت اون. مدیران قویی اومدن و زحماتی کشیدن اما وقتی میگین نمونه بوده یعنی برتر از سایر سازمانها، که هیچ وقت راه آهن این طور نبوده.