| کد خبر: 27455 |

خسروتاج: ‌ توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی برای صادرات به روسیه

تین نیوز | قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 80 درصد واردات روسیه از مسیر بندر سن پترزبورگ انجام می شود ، گفت :‌ برای ورود قوی به بازار روسیه به کشتی های یخچالدار نیاز داریم.

مجتبی خسروتاج در حاشیه انتخابات اتاق اصناف ایران در مصاحبه با خبرنگاران افزود : ‌صادرات میوه و سبزی ها به روسیه به ناوگان حمل و نقل کارامد نیاز دارد و موافقت نامه‌هایی منعقد و زیرساخت‌های بانکی برای تسهیل مبادلات تجاری دو کشور فراهم شود.

خسروتاج گفت : همه صادرکنندگان از شرایط روسیه و بازار آن آگاهی دارند و  میزان مصرف میوه و قیمت آن را در روسیه می دانند و البته برغم اینکه روسیه  واردات میوه از کشورهای دیگر را تحریم کرده است، اروپایی‌ها مسیر دور زدن تحریم‌ها را بلدند و تلاش می کنند میوه خود را به روسیه صادر کنند و در حال حاضر هم در بازار روسیه میوه و مواد غذایی اروپایی وجود دارد.

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت اظهار داشت صادرکنندگان برای  اینکه حرکت جهشی در صادرات به روسیه اغاز کنند باید پیش نیازها و ساختارهایی کارامدی داشته باشند و یکی از زیرساخت‌ها کانتینر یخچال‌دار است که دولت مصوب کرده است به ازای خرید هر کانتینر یخچال‌دار داخلی ؛  دو کانتینر یخچال دار هم وارد شود.

خسروتاج افزود : صادرات میوه از طریق دریای خزر هم به اسکله‌هایی نیاز  است که کانتینرهای یخچالی را تخلیه کند و آستاراخان حدود 18 ترمینال دارد و همه آن‌ها عمدتا برای تخلیه بار فله طراحی شده‌ است.

وی گفت : با توجه به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی با کمک اصناف واحدهای صنفی و تشکل‌ها، ایستگاه‌های سیار و واحدهای توزیع کالا را کاهش دهیم تا هزینه مبادله و قیمت مصرف کننده هم کاهش یابد.

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه کسبه به سود عادلانه قانع هستند، تاکید کرد: اگر این قشر بتواند کالاها را با قیمت مناسب از واحدهای تولیدی تحویل بگیرد، نظام توزیع شفاف می شود و واسطه‌ها و هزینه عرضه نیز کاهش می‌یابد.

خسروتاج گفت : در حال حاضر نظام بازرگانی کشور در بخش اصناف نظام رقابتی است و بر اساس سیاست‌های اصل 44 و سیاست‌های دولت می خواهیم تصدی‌گری ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.