| کد خبر: 27449 |

◄ قسمت آخر سریال خروج قطار باری کی فرا می رسد؟

تین نیوز | خارج شدن قطار از ریل در خطوط ریلی لرستان تبدیل به یک سریال شده است؛ به طوری که در  8 ماه نخست سال جاری، 9 قطار باری از ریل خارج شده است. از این رو اهتمام بیشتری برای پایان دادن به این سریال ناخوشایند احساس می شود.

به گزارش تین نیوز، فرسوده بودن و نیاز به بازسازی خطوط ریلی لرستان، نگرانی هایی به وجود آورده است به طوری که می توان گفت خارج شدن قطار از ریل در این خطوط تبدیل به یک سریال شده است. بر اساس آمار در 8 ماه نخست سال 93، نه قطار باری از ریل خارج شده و علیرغم تلاش ها و اقدامات انجام شده در حوزه ریلی، هنوز این مشکل حل نشده است.

در این زمینه گزارش ها آخرین خروج قطار از ریل در محدوده لرستان را مربوط به یک قطار باری در شامگاه سه شنبه  6 آبان ساعت 2 و 30 دقیقه در محور لرستان و در محدوده ایستگاه "کشور" از ریل ذکر کرده اند.

باید گفت در حالی كه خطوط ریلی موجود در خاك استان لرستان به عنوان یكی از استراتژیك ترین خطوط در برقراری ارتباط میان شمال به جنوب كشور محسوب می‌شود و نامگذاری لرستان به عنوان گلوگاه ارتباطی شمال به جنوب كشور نشان دهنده حساسیت این محور ریلی است اما آمار 9 سانحه در هشت ماه اخیر این محور باعث گردیده تا علامت تردیدی برای امن ترین وسیله نقلیه بوجود آید.

ظاهرا بناست تا تلفاتی انسانی رخ ندهد و فاجعه انسانی به وقوع نپیوندد کسی این مسیر را بازسازی نکند و مسئولان خطرات زیست محیطی این سوانح را و احتمال دادن این نکته که شاید قطار بعدی مسافربری باشد، در نظر نگیرند.

شایان ذکر است راه آهن لرستان نقطه اتصال شمال به جنوب کشور، نقشی حیاتی در جابجایی بار و مسافر ایفا می کند.

راه آهن ناحیه لرستان با 155 کیلومتر خط اصلی از ایستگاه مومن آبادِ ازنا شروع می شود و تا ایستگاه تنگ هفت در استان خوزستان ادامه دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.