| کد خبر: 27408 |

بازگشت اقتدار بخش خصوصی

تین نیوز | دوره جدید انتخابات اتاق اصناف ایران نمایندگان مجلس و صاحب‌نظران اعتقاد دارند كه اصناف در همه عرصه‌ها با دولت همگام بوده و به صورت خودجوش عمل كرده‌اند و در مجموع بازوی عظیم دولت هستند كه می‌توانند در موفقیت نظام موثر باشند و همچنین حضور علی فاضلی در راس اتاق را جزو اتفاقات مثبت برای این نهاد مردمی می‌دانند.
 
اتاق اصناف جایگاه واقعی خود را به‌دست آورد
سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس  ضمن اشاره به عملكرد مثبت علی فاضلی، رئیس جدید اتاق اصناف ایران می‌گوید: طبق ارزیابی‌های انجام شده، فعالیت‌های ایشان مثبت است اما برای ارائه نظرات جزئی‌تر در این زمینه نیازمند گذشت زمان است.
محمد علی‌پور افزود: اتاق اصناف از لحاظ سازماندهی نسبت به دوره گذشته پیشرفت داشته و درحال حاضر هر استان و شهرستان اتاق دارد و تشكیل هیات‌مدیره نیز موجب ارتقا در جایگاه و سازمان تشكیلاتی آن شده است.
وی ضمن اشاره به قانون جدید در حوزه اصناف تصریح كرد: اصناف در گذشته شورا داشتند اما هم‌اكنون با تشكیل اتاق توانسته‌اند جایگاه واقعی خود را به‌دست آورند، ضمن اینكه در دوره جدید، اتاق اصناف ایران توانسته از لحاظ سازماندهی منظم‌تر عمل كند.
علی‌پور گفت: با توجه به اعمال قانون جدید در انتخاب روسای اتحادیه‌ها كه شرایطی همچون سوابق فعالیت فرد، دارابودن تحصیلات آكادمیك و... دارد، می‌توان به بهبود كیفیت اتاق اصناف امیدوار بود. سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس با تاكید بر اهمیت نقش اصناف در اقتصاد كشور، اظهار داشت: اصناف، می‌توانند در كنترل بازار، كنترل مالیات و... با سازمان‌های دولتی همكاری مناسبی داشته باشند.
 
مدیریت مناسب فاضلی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها
ایرج ندیمی، عضوكمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییرات مثبت ایجاد شده پس از روی كارآمدن علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: این اتاق در دوره جدید اتفاقات مثبتی را در صحنه اقتصادی كشور ایجاد كرده است.
وی ادامه داد: اتاق تلاش‌كرده تا همپوشانی خود را با دولت یازدهم افزایش دهد و همچنین در زمینه ساختاری و هدفگذاری در سطوح مختلف فعالتر ازگذشته ظاهر شده است.
عضوكمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: این تغییرات مثبت برخی معلول تغییرات قانونی و بعضی دیگر نشا‌ن‌‌دهنده تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت مناسب آقای فاضلی است.
ایرج ندیمی با ابراز امیدواری از بهبود مسائلی كه صنوف در چندین سال گذشته با آن مواجه بودند، گفت: برحسب گزارشات ارائه شده و استنباط منطقی از عملكرد رئیس جدید اتاق اصناف، ایشان به خوبی توانسته اتاق اصناف را مدیریت كند.
وی ضمن اشاره به اهمیت اصناف در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، عنوان كرد: گستردگی اصناف و حضور همه‌جانبه آنها می‌تواند یك جریان قابل اعتماد را از جهات گوناگون ایجاد كند كه در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دولتی موثر باشد.
ندیمی اعلام كرد: دولت می‌تواند یك شبكه ارزشمند از اصناف ایجاد كند كه با كمترین هزینه ممكن، اهداف اقتصادی كشور عملیاتی شود.
 
آمادگی مجلس برای ارائه اختیارات لازم به اصناف
عضو كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصناف با توانمندی‌های مطلوب خود، نقش بــرجستـه‌ای در بازار دارند و مجلس این آمادگی را دارد تا با دادن اختیارات لازم به اصناف، زمینه رسیدن اصناف به جایگاه اصلی خود را
فراهم كند.
ناصر عاشوری ادامه داد: این اتاق به عنوان بزرگ‌ترین نهاد بخش خصوصی در تنظیم بازار و توزیع كالا و همچنین نظام‌مند كردن بازار، نقش كلیدی دارد و باید با استفاده از كارشناسان خبره، نظام تشكیلاتی منسجمی را در سطح كشور مدیریت كند.
وی با اعلام اینكه ورود هیات رئیسه‌ای متفكر در راس كار، باید جزو الزامات این اتاق باشد، گفت: نمایندگان این اتاق باید با انسجام درون سازمانی خود، اعضایی را به هیات رئیسه وارد كنند كه دارای سوابق كاری درخشان و همچنین آشنا به تهدیدات و فرصت‌های این قشر  میلیونی باشند.
عاشوری از مشاركت‌دادن نمایندگان اصناف در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و همچنین اصلاح قانون‌های مالیاتی در مجلس خبر داد و تصریح كرد: اتاق اصناف می‌تواند نقطه نظرات خود در رابطه با تصمیم‌سازی یا تصمیم‌گیری درباره امورات اصناف را با كمیسیون اقتصادی مجلس در میان بگذارد و به‌طور حتم از اظهارات كارشناسی شده نمایندگان اتاق استفاده  خواهیم كرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.