| کد خبر: 27407 |

مذاکره با خودروسازان جهان باید هوشیارانه باشد

تین نیوز | یک کارشناس صنعت خودرو گفت: مذاکره با خودروسازان جهان باید هوشیارانه باشد.
 
سعید لیلاز با بیان این مطلب اظهار داشت: همایش بین المللی صنعت خودرو اگر منجر به حضور شركت‌های بزرگ خارجی در كشور شود می تواند تاثیر بسزائی در بهبود تصویر صنعت خودرو ایران شود.
 
وی با تاكید بر اثرگذاری اینگونه همایش ها در فضای اقتصادی كشور تصریح كرد: آن چیزی كه امروز مورد انتقاد بسیاری از فعالان اقتصادی كشور قرار گرفته است، همایش ها و سمینارهای داخلی است كه خروجی محسوسی از آن بوجود نمی آید.
 
لیلاز ادامه داد: اما برگزاری همایش های بین المللی به این شكل می تواند هسته اولیه بسیاری از توافقات آتی در برنامه ریزی های صنعت خودرو را در بر داشته باشد و رویكردهای صنعت خودرو را سیاست های بلند مدت خود تحت الشعاع قرار دهد.
 
این كارشناس اقتصادی، برگزاری همایش بین المللی را راهكاری برای انجام بهتر تعاملات بین المللی دانست و تصریح كرد: مطمئناً در حاشیه این مراسم مقامات عالیرتبه می توانند براحتی با تك تك شركتهای بین المللی با یك زبان واحد سخن بگویند و از فرصت بدست آمده بیشترین بهره برداری را صورت دهند.
 
لیلاز با بیان اینکه در مذاکره با خودروسازان خارجی باید هوشیارانه عمل کرد، افزود: بدون شك برگزاری این همایش می تواند فرصت خوبی برای عرضه و بهبود تصویر صنعت ایران شود و منجر به مذاكرات فعالان این حوزه در سطوح بین المللی شود.
 
وی در پاسخ به این سئوال كه برخی از كارشناسان تاثیرات همایش بین المللی خودرو سال قبل را محدود به همكاری صنعت چین با ایران می دانند و اجرای همایش سال گذشته رافاقد نتیجه مطلوب ارزیابی می كنند، اظهار داشت: به هیچ عنوان نمی توان گفت كه در سال گذشته اقدام نتیجه نادرستی از این همایش دریافت شده است.
 
این كارشناس اقتصادی اذعان داشت: ما باید با تمام امكانات در جهت افزایش كیفیت، كاهش قیمت تمام شده و پاسخ اقتصاد مردمی كه قدرت خریدشان طی سالهای 89 تا 92 کاهش یافته را بكار گیریم و در برخی از بخش ها استفاده از محصولات چینی می تواند مانع عدم استفاده دهك های پائین از محصولات گران قیمت شود.
 
لیلاز گفت: اتفاقاً باید همكاری با چین «باید» ایجاد شود كه ما بتوانیم با كارت چین در مقابل غرب و با كارت غرب در مقابل چین  بازی كنیم و بتوانیم به اهداف مورد نظر خود دست پیدا كنیم.
 
وی خاطرنشان كرد: ما در مرحله ای هستیم كه باید از تمامی ظرفیت ها استفاده كنیم و باید اجازه دهیم كه با برگزاری اینگونه همایش ها اقتصادگردانان كشور در چارچوب سیاست های نظام اقدامات خود را پیش ببرند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.