| کد خبر: 27405 |

ناوگان ریلی در فولاد هرمزگان بهره برداری شد

تین نیوز | مدیر کل راه آهن استان هرمزگان گفت: در این شرکت در مورد خطوط ریلی اقدامات ارزنده ای انجام شده است و با اختیار داشتن یک لکوموتیو برای جابه‌جایی واگن‌های بارگیری در روی خطوط، می‌توان سرعت در انجام کار را افزایش داد.
 
محمد پورفخری ظهر سه شنبه در مراسم بهره برداری از ناوگان ریلی در فولاد هرمزگان بیان داشت: تاسیسات و زیرسازی‌هایی موجود برای نگهداری از آنها نیاز به افراد متخصص و کارشناس دارد به خصوص در خطوط ریلی که خوشبختانه با همکاری راه‌آهن قطعا این امر محقق خواهد شد و در نتیجه این تعامل و همکاری می‌توانند به میزان قابل توجهی در وقت و هزینه‌ صرفه‌جویی کنند.
 
پور فخری با اشاره به صدور مجوز حمل گفت: در ارتباط با صدور مجوز و ترخیص کالا گروه‌های گمرک، بنادر، راه‌آهن و همچنین منطقه ویژه می‌توان طی برگزاری نشست‌هایی این تعاملات را به نحو مطلوب انجام داد و در رابطه با این موضوع همه مشکلات قابل مرتفع شدن هستند و هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای فولادهرمزگان وجود ندارد.
 
وی با بیان تاکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با بهره گیری از حمل ریلی تصریح کرد: در بحث ریل بهتر است بخشی از بار جاده‌ای به ریل منتقل شود، به همین دلیل همه ما وظیفه داریم تلاش کنیم تا قسمت اعظم باری که از جاده حمل می‌شود را به راه‌آهن انتقال دهیم که بر این اساس گمرک، اداره کل بنادر، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، فولادسازها و راه‌آهن باید دست به دست هم دهند تا همه مشکلات در این زمینه مرتفع شود.
 
پورفخری اظهار داشت: در حال حاضر با همین وضعیت موجود توانایی بارگیری ۵۰ واگن وجود دارد و وظایف اصلی راه آهن در رابطه با فولاد هرمزگان معرفی کردن بخش واگن، کشنده، شرکت‌های نگهدارنده خطوط، تامین کننده‌ مانور، پر کردن و تخلیه کردن واگن‌ها و تمامی امکاناتی که مربوط به خطوط ریلی است است.
 
مدیرکل راه آهن استان هرمزگان گفت: آینده فولادهرمزگان روشن و امیدوارکننده است و محور توسعه صنعت فولاد در هرمزگان بخصوص با توجه مجاورت با آبهای آزاد از ظرفیت صادرات نیز برخوردار است.
 
وی افزود: یکی از مشکلات صنعت فولاد در زمینه شبکه ریلی و جاده‌ای برای انتقال مواد اولیه از معادن به کارخانه ها و ارسال محصول برای مشتری است که متاسفانه این مسئله به نوبه خود موجب بروز اخلال‌هایی در چرخه اقتصادی کشور می شود.
 
پورفخری اظهار داشت: این صنایع تاکنون به دنبال راهکارها و استراتژی‌های توسعه‌ای متناسب با شرایط روز بودند تا بتواند نیازهای خود را تامین کند و قدرت رقابتی، ظرفیت تولید، سرعت تحول، ارزش افزوده، اشتغال و بهره‌وری را افزایش دهند و در مقایسه با فولادسازان منطقه و جهان، قدرت رقابتی و جایگاه و رتبه فولادسازی ایران را ارتقا بخشند که بخشی از این امر با همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تحقق می یابد.
 
همچنین مرضیه حمیدی، مدیر برنامه ریزی و کنترل تولید و حمل فولاد هرمزگان اظهار داشت: با توجه به برنامه تدوین شده برای حمل ریلی محصولات به مقاصد مشتریان، تعداد ۸ واگن معادل ۴۵۶ تن با حضور مدیر کل راه آهن استان و نماینده گمرک منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از طریق راه آهن ارسال شد.
 
وی افزود: ظرفیت روزانه ارسال محصول از طریق حمل ریلی فولاد هرمزگان به مشتریان دو قطار ۴۰ واگنی معادل ۵ هزار و ۵۰۰ تن است. همچنین مانور قطارها در انبار تختال به صورت قطارهای ۱۰ واگنی بوده و ظرفیت پارک واگن در شانتینگ یارد فولاد هرمزگان ۵ قطار ۴۰ واگنی است.
 
وی گفت: تاکنون ۲۵۲ واگن معادل ۱۳ هزار و ۹۳۸ تن محصول از طریق ریل برای مشتریان به مقصد اصفهان و قزوین ارسال شده است.
 
مدیر برنامه ریزی و کنترل حمل محصول شرکت فولاد هرمزگان کاهش هزینه حمل مشتریان، ایمنی حمل، افزایش ظرفیت ارسال به مشتریان، صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش ترافیک و حوادث جاده ای را از جمله مزایای حمل ریلی عنوان کرد.
 
وی افزود: ظرفیت هر واگن معادل ۳ دستگاه کامیون بوده که برای دو قطار ۴۰ واگنی در روز معادل ۲۴۰ دستگاه کامیون است.
 
شرکت فولادهرمزگان با تولید سالانه ۱، ۵ میلیون تن تختال، چهارمین کارخانه فولاد کشور است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.