| کد خبر: 27394 |

واژگونی خودرو در دروازه قرآن شیراز یک کشته برجا گذاشت

تین نیوز | برای چهارمین‌بار در ۶ ماهه نخست امسال واژگونی خودرو در مسیر دروازه قرآن شیراز یک کشته به جا گذاشت.
 
سرهنگ حسن طاهری، رئیس پلیس راهور شیراز اظهار کرد: ساعت 23 و 15 دقیقه شامگاه گذشته در شیب دروازه قرآن یک دستگاه تریلر کشنده به علت عدم کنترل وسیله نقلیه توسط راننده ابتدا با جدول‌های کنار مسیر برخورد کرده و سپس در ورودی بلوار هفت تن با برخورد با تیر چراغ برق به طور کامل واژگون شد و راننده در دم جان باخت.
 
رئیس پلیس راهور شیراز با اشاره به اینکه در این حادثه تیر چراغ برق به طور کامل سقوط کرده، گفت: به دلیل نداشتن تقاطع غیر همسطح در کمربندی شمال شرق شیراز که مسیر باید بعد از زیبا شهر جدا و به سمت جاده خرامه وصل شود و در بزرگراه شیراز _ مرودشت و هم چنین مقطعی از جاده خرامه تا پل فسا شاهد ورود کامیون‌ها هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه ورود کامیون‌ها به شهر تا 11 شب کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: بعد از 11 شب این محدودیت برداشته می‌شود زیرا برخی کامیون‌ها برای رساندن بار خود و ارائه خدمات به شهرها باید وارد شهر شوند.
 
سرهنگ طاهری تصریح کرد: کمربندی جاده بوشهر به سمت مهدی آباد نیز به دلیل شهرک‌سازی‌ها و عدم احداث تقاطع غیر هم‌سطح بار درون شهری و برون شهری مختلط شده که حوادثی را در این مسیر در پی داشته و در واقع کمربندی از هویت اصلی خود که کم‌کردن بار ترافیکی است خارج شده بنابراین لازم است برای تامین امنیت شهروندان کمربندی جنوبی به مکان دیگری یا به حاشیه شهر منتقل شود.
 
وی به همه رانندگان توصیه کرد برای جلوگیری از چنین حوادثی از خودروهای فرسوده با سن بالا برای حمل بار استفاده نکنند و همچنین تاکید کرد در شیب دروازه قرآن هرچند نصب سرعت‌گیر در شیب‌ها ممنوع است باید سرعت‌گیر‌هایی نصب شود.
 
در 6 ماهه نخست امسال این چهارمین خودرویی است که در این مسیر واژگون می‌شود، نخستین کامیون به یک منزل مسکونی برخورد کرده و خوشبختانه تلفات جانی نداشت، دومین حادثه مربوط به یک خودرو "ولوو" با بار چوب بود که در کنار لونا پارک شیراز واژگون شد و یک کامیون هم 50 متر قبل از دروازه قرآن واژگون شده بود.
 
با وجود بروز حوادث این چنینی لازم است رسیدگی به مشکلات این مسیر پرتردد در دستور کار شورای ترافیک شیراز و استان فارس قرار گیرد زیرا اگر این گونه حوادث در روزهای تعطیل و حتی زمان برگزار ی عزاداری ماه محرم اتفاق می‌افتاد تلفات جانی زیادی را در پی داشت و از سوی دیگر با توجه به اینکه یکی از هتل‌های مطرح و توریستی شیراز در این مسیر قرار دارد دیدن چنین حوادثی از سوی توریست‌ها و مسافران چهره زیبایی ندارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.