| کد خبر: 27386 |

کوتاهی در اعلام دلایل سقوط آنتونوف، آخوندی را به مجلس کشاند

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قصور و کوتاهی مسئولان در اعلام شفاف دلایل سقوط هواپیمای آنتونوف مشهود است، گفت: بر اساس ماده 49 آئین نامه داخلی مجلس سوال از وزیرراه و شهرسازی در دستور کار قرارگرفته و آخوندی باید به این دغدغه نمایندگان پاسخ قانع کننده دهد.

مهرداد لاهوتی در مورد آخرین اخبار مربوط به حادثه سقوط هواپیمای آنتونوف و برخورد با مقصران این حادثه، گفت: مسئولان در مورد بررسی و تشریح دلایل این حادثه هم مانند سایر حوادث کوتاهی و قصور کرده و از کنار این حادثه هم به سادگی عبور کردند.
 
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سقوط آنتونوف با سایر موضوعات متفاوت است چرا که این اتفاق از قبل پیش یبنی شده بود و بارها نسبت به استاندارد نبودن هواپیمای آنتونوف هشدار داده بودیم اما متاسفانه مسئولان توجه نکردند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: حال اینکه سازمان هواپیمایی اعلام کرده نقص فنی علت سقوط هواپیما بوده مطلب تازه و دلیل قانع کننده ای نیست که آنها کشف و اعلام کرده باشند چرا که پیش از این هشدارهای لازم در مورد استاندارد نبودن آنتونوف داده شده و حتی سقوط این هواپیما پیش بینی شده بود.
 
لاهوتی با انتقاد از اینکه قصور و کوتاهی وزارت راه و شهرسازی درمورد اعلام دلایل سقوط هواپیمای آنتونوف کاملا مشهود است، ادامه داد: وقت تلف کردن  دراین باره بی فایده است و باید وزیر راه و شهرسازی با حضور در صحن علنی مجلس به سوال نمایندگان پاسخ دهد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران  بر اساس ماده 49 آئین نامه داخلی مجلس سوال از وزیر راه و شهرسازی را در دستور کار قرارداده است، گفت: بر این اساس آخوندی باید با حضور در صحن علنی مجلس به سوال نمایندگان در مورد دلایل سقوط هواپیمای آنتونوف پاسخ دهد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • وکیل المله 0 0

    ایکا ش این بزرگواران در مجلس موضوع را ملی و نه جزیره ای و با نگاه جامع ببینند کاشکی معاونت پارلمانی وزارت خانه نتوانند نمایندگان را تحت تاثیر قرار دهند کاشکی جناب لاهوتی بجای افتادن تو بازی مرغ و تخم مرغ دنبال واقعیت ها باشند و آنچه ر ا تکلیف بدان دارند و برایش سوگند خورده اند اجرا نمایند کاشکی I WISH

  • کارشناس اهل فن 0 0

    جناب لاهوتی با سلام واحترام فراوان. بررسی سوانح بر اساس کنوانسیون شیکاگو که به تصویب مجلس رسیده است به عهده گروههای یازده گانه از تخصص های مختلف است که برای هرگونه اظهار نظری باید شواهد عینی ومستنداتی که قانون(کنوانسیون شیکاگو) تعیین کرده ارائه دهند. و هر کس هر اظهار نظری راکه میکند بر اساس یافته ها امضا نماید. جمع چند اظهار نظر میشود تصمیم گیری یک کارگروه. و جمع بندی گزارشات یازده کار گروه که یکی دیگری را تایید منماید میشود گزارش نهایی. بنابر این اقای وزیر بر اساس همان قانونی که شما نمایندگان محترم تصویب کرده ایدنمیتوانید به وزیر + رییس سازمان + تیمهای بررسی سانحه فشار بیاورید تا هر چه شما میخواهید گزارش کنند بلکه انها فقط به وظیفه حرفه ای خود عمل میکنند انهم صحبت بر اساس مستندات ایکائو + اسناد کارخانه سازنده + یافته های محل سانحه + گزارشات دقیق جعبه های سیاه + و سناریوهای احتمالی در پرواز با نگاهی به این قضیه که چرا پرواز اصفهان _ تهران سالم به زمین نشست وچرا پرواز بعدی سقوط کرد.. در غیر این صورت هرگونه فشار غیر متعارف به وزیر ومجموعه بررسی کننده باعثمخدوش بودن و غیر واقعی بودن نتایج حاصله از بررسی ها خواهد بود وبر اساس کنوانسیون شیکاگو چنین گزارشی فاقد اعتبار است.